آریا جوان

آخرين مطالب

در جریان بررسی تبصره‌های بودجه 1403؛

مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته به معاونت فنی و عمرانی داده شد شهرداری تهران

مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته به معاونت فنی و عمرانی داده شد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - همزمان با دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال 1403 شهرداری تهران در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفدهمین جلسه شورا در جریان بررسی تبصره‌های لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 1403 با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری برای سال آینده نزدیک به 170 همت بود و 135 هزار میلیارد تومان در صحن شورا به تصویب رسید، اظهار کرد: 15 هزار میلیارد تومان به مأموریت حوزه حمل و نقل اضافه شد و در مجموع به 150 همت رسید.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است 20 درصد بودجه را به صورت غیرنقد محقق کند، یادآور شد: شهرداری پس از 20 درصد وصول بیش از بودجه مصوب می تواند نسبت به ارائه اصلاحیه تا پایان آبان ماه اقدام کند.
آخوندی با اعلام اینکه چهار درصد از عوارض ناشی از طرح ترافیک پس از واریز به حساب متمرکز درآمد اختصاصی به احداث خط 7 و 10 مترو اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق در خصوص تخصیص بودجه به خط 10 مترو مخالفت شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 60 درصد از درآمدهای آگهی های تبلیغاتی باید به حساب سازمان زیباسازی واریز شود، گفت: نگهداشت پل های عابر پیاده در سال آینده بر عهده این سازمان خواهد بود.
جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: منابع باید در جایی که شورا تصویب می کند، هزینه شود و طرح کامل را برای خط 10 مترو ارائه کنند.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه باید برای خط 10 در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: شورا باید در جریان باشد که موضوع چیست تا پس از بررسی کامل طرح، برای تخصیص بودجه آن تصمیم گرفته شود.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تأکید بر اینکه باید پل های مکانیزه از بلاتکلیفی خارج شود، تصریح کرد: قرار بر این بود نگهداشت این پل ها به سازمان حمل و نقل و ترافیک واگذار شود اما به سازمان زیباسازی واگذار شد.
چمران در واکنش به امانی تأکید کرد: نگهداشت پل ها چندان با وظایف سازمان زیباسازی بیگانه نیست؛ با توجه به اینکه وضعیت مالی سازمان زیباسازی بهتر بود نگهداشت به آن انتقال یافت. ما گفتیم که نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی داده شود، اما اعلام کردند که نشدنی است. با توجه به اینکه قراردادهای سازمان زیباسازی منعقد شده، پیشنهاد می شود نگهداشت همچنان توسط سازمان زیباسازی انجام شود.
تشکری هاشمی افزود: نه سازمان زیباسازی، نه معاونت فنی و عمرانی و نه سازمان حمل و نقل و ترافیک، هیچ یک تخصص نگهداشت پل ندارند. تعدادی شرکت پله برقی در شهر وجود دارند که می توانند این اقدام را انجام دهند. اگر قرار باشد سرکشی از پل ها انجام شود باید روزانه ده ها نفر نیرو در سطح شهرها حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان زیباسازی به زیبایی و فضاسازی می پردازد و معاونت فنی و عمرانی اقدامات و پروژه های عمرانی را پیش می برد. باید این موضوع را به مناطق و پیمانکاران واگذار کنیم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه هر منطقه می تواند با پیمانکاران این حوزه قرارداد منعقد کنند، یادآور شد: پیشنهاد بنده این است که نگهداشت پل ها به مناطق واگذار و قراردادها به صورت متمرکز در مناطق منعقد شود.
حبیب کاشانی خزانه دار شورا با اعلام اینکه ما سال قبل اصرار داشتیم که سازمان زیباسازی نگهداشت پل ها را برعهده بگیرید و امسال می گوییم که نباید روی این موضوع اصرار داشت، تأکید کرد: برای جلوگیری از اتلاف وقت و نگهداشت بهتر، تقاضا می کنیم این موضوع تعیین تکلیف شود؛ چراکه سازمان زیباسازی توانایی این کار را ندارد.
چمران در ادامه تأکید کرد که بنابر پیشنهاد شهردار تهران تصمیم گیری برای واگذاری نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.
آخوندی گفت: در این صورت سهم سازمان زیباسازی از درآمدهای حاصل از آگهی باید 50 درصد باشد و از مابقی باید 15 درصد سهم شهرداری و 35 درصد سهم بخشی باشد که نگهداشت پل ها را انجام خواهد داد. اعداد باید اصلاح و به معاونت فنی و عمرانی تحت عنوان نگهداشت پل ها اضافه شود. باید نزدیک به 400 میلیارد تومان از بخش دیگر کسر و به این بخش اضافه شود.
به گزارش شهر بر اساس آراء اعضای شورای شهر تهران مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته و به معاونت فنی و عمرانی داده شد.
آخوندی در ادامه این جلسه با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است درآمد حاصل از واگذاری مجتمع های ایستگاهی مترو را صرفا به توسعه مترو اختصاص دهد، اظهار کرد: سازمان ها و شرکت هایی که سهام آنها متعلق به شهرداری تهران است باید تا پایان شهریورماه سال آینده با نظارت اداره کل امور مجامع، سود انباشته خود را به خزانه شهرداری واریز کنند.
وی افزود: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی 82 میلیارد تومان، شهرکت شهروند 250 میلیارد تومان، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار 350 میلیارد تومان، شرکت شهر سالم هفت میلیارد تومان، سازمان حمل و نقل و ترافیک 170 میلیارد تومان، شرکت ارتباط مشترک شهر 84 میلیارد تومان و سازمان زیباسازی 200 میلیارد تومان باید به حساب خزانه واریز کنند.
امانی هم در ادامه ضمن قرائت سایر تبصره ها با بیان اینکه کمک به مؤسسات باید از طریق سامانه شفافیت به اطلاع عموم برسد، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران می تواند عوارض بهای خدمات ساختمان ها و وسایل نقلیه شهرداری را تحت عنوان عوارض این بخش در تفریغ بودجه لحاظ کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا تاکید کرد: در راستای اخذ سهم دولت، شهرداری نسبت به پیاده سازی بهای تمام شده خدمات در مترو و اتوبوسرانی  تا پایان تیرماه اقدام کند.   
وی ادامه داد: شهرداری بر اساس قانون درآمدهای پایدار و دستورالعمل تفریغ بودجه، باید نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم در سه ماهه ابتدایی سال آینده و ثبت صورت های مالی خود در فاینانس اقدام لازم را انجام دهد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1275089/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زیان 440 میلیون دلاری کارخانه TSMC در آریزونا؛ سودآوری پایدار تراشه‌ساز تایوانی در چین

جنجال تماس گردشگران با گاندوهای چابهار

مورچه های ذخیره سازی یا pleergates، انبارهای زندگی هستند!

وضعیت واتیکان در قلب رم بعد از مرگ پاپ

ماجرای جدا شدن دیواره شمالی تخت جمشید چیست؟

دریاچه چورت در هوای مه آلود

ناقوس‌های کلیسا برای پاپ به صدا در آمد

بکسل یک تریلی توسط پراید در یکی از کشورهای همسایه!

خودرو‌های شاسی‌بلند سرگردان روی تکه‌های یخ شناور

چهره ها/ استوری معنادار سحر دولتشاهی حاشیه‌ساز شد

چهره ها/ نانسی و خانواده در کنار برج ایفل

بازگشت عموهای فیتیله‌ای به تلویزیون

پیام سیتی به برناردو سیلوا؛ برو، خداحافظ!

ستاره محبوب استقلالی‌ها در قطر امضاء کرد

دلتنگی مسی برای پاپ فرانسیس فقید

لیگ یک؛ فرصت سوزی کمالوند در دربی نفتی

وینسیوس: سال‌ها در رئال می‌مانم و اسطوره می‌شوم

کارترون با مدیرعامل سپاهان خلوت کرد

پیروزی استقلال در جهان موازی!

اطلاعیه مهم پرسپولیس در مورد سرنوشت درویش!

تغییر سیستم پیولی به‌دلیل خط خوردن رونالدو!

آخرین امید رئال مادرید والورده موشک زن بود

همه‌چیز درباره احساس پشیمانی بعد از عقد

راز پرورش کودکانی با اعتماد به نفس بالا

پیشنهاد عبدالله گنجی برای توافق با آمریکا

دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با سردار سلامی

همدلی و همیاری مدیران و مسئولان در خدمت به جامعه ایثارگر ضروری است

جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان برگزار شد

اولین سیستم پهپادی دنیا برای ذخیره انرژی رعدوبرق معرفی شد

ردمی Watch Move با نمایشگر 1.85 اینچی، عمر باتری 14 روزه و قیمت 24 دلار معرفی شد

زن آمریکایی به اتهام فروش استخوان انسان در مارکت‌پلیس فیسبوک دستگیر شد

بزرگترین گوزن اسکاتلند

پل سه بلوطک بزرگترین پل کابلی ایران

روایتی از دوگانگی که برای امامان (ع) به وجود آمده بود

پاسخ امیرالمومنین (ع) به افرادی که ایشان را در بین  پارادایم دو گانه گذاشته بودند

فیلمی از غواصی زیر آب برای قلمه زدن مرجان‌ها

مرجان‌ها در خلیج فارس در حال از بین رفتن هستند!

دریاچه آتشفشانی و مرموز Averno در ایتالیا

دیدار غیرمنتظره؛ دو تمساح جلوی خانه‌ای در فلوریدا صف کشیدند

روایتی از دیدار پاپ با علامه مصباح یزدی

شاه نشین زیبای خانه ملاباشی اصفهان

ولی هما، تنها برد زندگی نقی بود!

برنامه بازی‌های معوقه سری A اعلام شد

تساوی آبی‌ها مقابل هوادار قعرجدولی؛ بوژوویچ قصد بردن ندارد

نشست مدیرعامل سپاهان با کارترون 3 روز پس از برد بزرگ

قرارداد ابراهیمی با الشمال قطر تمدید شد

بررسی صحنه‌های جنجالی داوری دیدار استقلال - هوادار

واکنش طهماسبی مربی هوادار به جادوگری در بازی با مس رفسنجان

داریوش شجاعیان: فکر نمی‌کنم در استقلال باند بازی باشد

گل استقلال که بخاطر خطای رامین رضاییان رد شد