آریا جوان

آخرين مطالب

فاضلی: آقای پزشکیان! پزشک خوب هم بمانید نگاه سیاسی

فاضلی: آقای پزشکیان! پزشک خوب هم بمانید
  بزرگنمايي:

آریا جوان - فرارو / محمد فاضلی نوشت: «پزشک خوب، صدای و توضیحات بیمار را به تفصیل گوش می‌کند. #شرح‌_حال بیمار را دقیق می‌شنود. شما نیز ابزار‌های مختلف حکمرانی برای شنیدن صدای مردم دارید. بهترین ابزار‌ها را برگزینید و از بدترین ابزار‌ها که رنگ و بوی پوپولیسم دارند اجتناب کنید. پزشک خوب، به عنوان شهروند، حتی به آن‌ها که در شهر به او اعتماد نکرده‌اند و قبولش ندارند، احترام می‌گذارد.»
محمد فاضلی، جامعه‌شناس و مشاور مسعود پزشکیان نوشت:
جناب آقای مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور شدید. منتخب و رئیس‌جمهور ملت شریف، بزرگ و عزیز ایران بودن، افتخار بزرگی است. مبارک‌تان باشد. این جایگاه چنان ارزشمند و خطیر است که می‌توان آن‌را به جان بیمارانی تشبیه کرد که پزشک‌شان بوده‌اید و قلب‌شان را جراحی کرده‌اید. از این‌رو چند نکته:

یک. پزشک خوب، صدای و توضیحات بیمار را به تفصیل گوش می‌کند. #شرح_حال بیمار را دقیق می‌شنود. شما نیز ابزارهای مختلف حکمرانی برای شنیدن صدای مردم دارید. بهترین ابزارها را برگزینید و از بدترین ابزارها که رنگ و بوی پوپولیسم دارند اجتناب کنید. پزشک خوب، به عنوان شهروند، حتی به آن‌ها که در شهر به او اعتماد نکرده‌اند و قبولش ندارند، احترام می‌گذارد. به 60 درصد معترض که در انتخابات دور اول شرکت نکردند، و آن‌ها که به شما رأی ندادند، صدای همه را بشنوید و رئیس‌جمهور همه باشید.
دو. پزشک خوب، با بیمارش به نرمی، با صراحت، کاملاً راستگو و دقیق سخن می‌گوید. شما نیز ابزارهای مختلف برای سخن گفتن با مردم دارید. گزارشی از وضعیت واقعی کشور بدهید، دشواری‌ها را بیان کنید، و امکانات را توضیح دهید؛ با مردم به دقت، با صراحت و با شفافیت سخن بگویید.
سه. پزشک خوب، همه گزینه‌های موجود برای درمان را با بیمار مطرح می‌کند، نظر تخصصی را می‌گوید و بر سر شیوه درمان با بیمار به توافق می‌رسد. بیمار حق دارد شیوه درمان را بشناسد و درباره آن تصمیم بگیرد. شما درباره درمان‌ها – بالاخص مهم‌ترین درمان‌ها برای دردناک‌ترین دردهای این میهن زخم‌خورده – با مردم به توافق برسید.
چهار. پزشک خوب، بالاخص جراح خوب، یک تیم و کادر درمانی خوب انتخاب می‌کند و بر سر شیوه درمان بیمار با تیمش توافق‌سازی می‌کند. همه می‌دانند قرار است چه کنند و مسیر درمان چیست. تیم خوب انتخاب کنید، درباره چرایی انتخابی اعضای تیم به ملت توضیح بدهید، و مسیر انتخاب تیم را شفاف کنید. مردم باید بتوانند به تیم شما اعتماد کنند.
پنج. پزشک خوب، قبل از جراحی یا هر درمانی، به اندازه کافی شواهد درباره بیماری جمع می‌کند و از ابزارهای تشخیصی مناسب – از آزمایش تا رادیوگرافی و… – استفاده می‌کند. این کار را در ریاست جمهوی هم برای تصمیم‌گیری استفاده کنید.
شش. پزشک خوب، فقط به درمان بیمارش فکر می‌کند و طبق سوگندی که یاد کرده، نسبت به جنسیت، دین و مذهب یا هر ویژگی دیگر بیمار بی‌طرف است. بی‌طرفی یک پزشک خوب در قبال بیمارش را در سمت رئیس‌جمهور حفظ کنید. نسبت به همه ایرانیان، اعم از موافقان و مخالفان‌تان به یک چشم نگاه کنید و فقط بر درمان آن بخش از بیماری‌ها که مردم ایران از شما انتظار درمان دارند متمرکز شوید.
هفت. پزشک خوب و با اخلاق، بقیه همکارانش را تخریب نمی‌کند. شما نیز به دولت‌های قبلی کار نداشته باشید. گزارش بدهید که کشور را در چه وضعیتی تحویل می‌گیرید، اما دولت‌های قبل از خود را تخریب نکنید. اگر عملکردتان خوب باشد، مردم خودشان قضاوت می‌کنند. خوب بودن هر پزشکی را با میزان درمان کردن بیمار می‌سنجند نه میزان تخریب کردن سایر پزشکان.
هشت. پزشک خوب، بیمار را آرامش می‌بخشد و به ثبات روحی و روانی می‌رساند. جامعه امروز ایران از آزار روحی و روانی در عذاب است. جامعه ناخرسند و روان‌رنجور شده است. با بقیه حکمرانان به توافق برسید که باید جامعه ایرانی ثبات روحی و روانی داشته باشد تا بشود در این جامعه کاری کرد. توافق‌سازی با بقیه – از جمله رقبای‌تان در انتخابات – را فراموش نکنید. اگر به توافق نرسید، و بازی‌های برد-برد تعریف نکنید، بی‌ثباتی اجتماعی و سیاسی ادامه خواهد یافت و عمر کاری‌تان به منازعه سپری خواهد شد.
نُه. سرمایه هر پزشک خوبی، اعتماد بیماران است. این مردم، رنجیده‌خاطر و آزرده پای صندوق رأی آمدند؛ و نیز آن‌ها که دعوت به رأی کردند آبرو گرو گذاشته‌اند به امید ساختن ایران بهتر. برای اعتماد کردن نیم‌بند این مردم و آبروی آن‌ها که حیثیت و اعتبار خود را مصروف بازسازی اعتماد و سرمایه اجتماعی در این کشور کردند، ارزش و اعتبار قائل شوید. موفقیت‌هایی بسازید که اعتماد مردم را تقویت و آبروی کنشگران را افزون کند.
ده. پزشک خوب، رویه و نقشه روشنی برای گام‌های متوالی درمان و حرکت تدریجی در مسیر سلامت دارد. نقشه و رویه حرکت تدریجی را طراحی کنید و با شفافیت و صراحت با مردم به اشتراک بگذارید. جامعه باید بداند به کجا می‌روید تا درباره همراه شدن با شما تصمیم بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1343734/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خشم و حسرت ستاره‌های ملوان بعد از تعویض

عراقچی از لبنان به سوریه رفت

چهره ها/ عکس جدید از داعشی سریال «پایتخت»

سرور: ایرانی‌ها ثابت کرده‌اند که انسان‌دوست و ورزش‌دوست هستند

اخراج مادام‌العمر دو اغتشاشگر دربی مادرید

کومان دو بازیکن جدید را به تیم ملی هلند دعوت کرد

گولسیانی در حال انتقال ویروس مسری گلزنی!

فال حافظ شنبه 14 مهر 1403

فال روزانه شنبه 14 مهر 1403

شرط سوفی ترنر برای بازگشت به دنیای «بازی تاج و تخت» چیست؟

ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با استقلال

علت اصلی بدغذایی کودکان پیدا شد

ایران خواستار اقدام جامعه بین‌المللی برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی شد

حکمت/ هدایت‌گری قرآن

مصدومیت دردناک چپ موردعلاقه نویدکیا

فیفادی و مصدومیت بلای جان تارتار شد!

بهترین فرصت برای خودنمایی مدافع تراکتوری

تفأل/ مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم

ورزشکارسالاری در تیراندازی؟

قرارداد امضا شد: رئال جواهر خودش را حفظ کرد

باشگاه مس رفسنجان: این دومین هفته پیاپی است که مس با اشتباهات داوری و به دلیل نبود VAR مغلوب می‌شود

وی ای آر دائمی بالاخره به تبریز رسید

بدهی 400 میلیاردی استقلال به سهامدار پرسپولیس

برتری پرگل اصفهانی‌ها برابر حریف عراقی در دیدار دوستانه

لحظات عجیب و فراموش‌نشدنی مایک دین در دنیای داوری؛ از خطا روی بازیکن تا خوشحالی پس از گل تاتنهام!

توضیح گزاشگر جوان؛ کمال و چشم‌های قشنگش!

چالش ستارگان الهلال در تمرینات این‌تیم

بهترین گل های مدافعین اینتر

عیسی: خانم‌ها، آقایان عذر می‌خواهم

میلوتین اسمایچ، به دلیل گاز گرفتن اوون پیک به هشت جلسه محرومیت و 15 هزار پوند جریمه محکوم شد

ویدیوی رسمی معرفی گلکسی تب S10 را تماشا کنید

ویدیوی آنباکس رسمی گلکسی تب S10 را تماشا کنید

آخرین وضعیت ورزشگاه تختی

پوگبا پس از کاهش محرومیت؛ بالاخره کابوس تمام شد!

رقص بازیکنان آلومینیوم پس از پیروزی برابر ذوب آهن

ترافیک سنگین در خاورمیانه؛ مدیریت تلگرام از کاربران عذرخواهى کرد

نگاه نزدیک به اوراین، عینک هوشمند متا با قابلیت‌های جذاب

کونته: با این برد راحت می‌خوابم و به چیزی فکر نمی‌کنم!

آدرس سرمربی خارجی استقلال را دادند

رائول گزینه اصلی سرمربی‌گری شالکه

یک دقیقه از تمرین امروز رئال مادرید را تماشا کنید

ماندگاری: تا پایان هفته آینده سرمربی استقلال را اعلام می کنیم

آپدیت دردسرساز برای گوشی‌های قدیمی سامسونگ؛ راهکار رفع مشکل اعلام شد

کارشناسی داوری بازی سپاهان - تراکتور

تصاویر جالبی از نورافکن بعد از بازی در قائمشهر

واکنش همیشگی بیرانوند به همه شایعات!

فعال اصلاح‌طلب: پیام نماز جمعه، حمایت مردم از رهبری و نیروهای مسلح بود

فرمانده ارتش: دشمن حماقت کند، پاسخ قوی‌تری دریافت خواهد کرد

کارشناسی داوری بازی شمس‌آذر - نساجی

اولین بازیکن دعوت شده به تیم ملی لو رفت