آریا جوان

آخرين مطالب

روز موعود؛ آغاز جنگ ستاره‌ها در هفته نخست لیگ برتر ورزش

روز موعود؛ آغاز جنگ ستاره‌ها در هفته نخست لیگ برتر
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ورزش 3 /شروع لیگ برتر همیشه احساسات متفاوتی را برمی‌انگیزد. خماری‌ها به پایان می‌رسد و حالا وقتش رسیده که از تب و تاب مسابقات لذت برد. به خصوص در فصلی که محفل ستاره‌هاست و هر تیمی از چند چهره بزرگ بهره می‌برد. از یک طرف، این شروعی برای باشگاه‌های بزرگ رقابت‌هاست که در هفته نخست، به دنبال ارائه بهترین نمایشی که تا به حال بازی شده است، تولید کنند و با پیروزی قدرت خود را به رخ بکشند. اما از سوی دیگر، ایستگاه اول می‌تواند یک تنش باشد، اختلاف بین ثروتمندان و افراد کم برخوردار آنقدر شدید است که انگیزه کوچک ها به قدری را طغیان کرده تا همه چیز غیر قابل پیش‌بینی شود.
با این حال، فصل متفاوتی را شاهد خواهیم بود. شش مسابقه تا پیش از جام جهانی پیگیری می‌شود و بازیکنان را به تکاپو انداخته تا بهترین عملکرد را بر جای بگذارند. جاه‌طلب باشند. حریص شوند. بی‌رحمانه بازی کنند. خودی نشان دهند. خستگی ممکن است به یک عامل تبدیل شود. برای تیم‌هایی که شروع بدی دارند، زمانی برای ریسک کردن وجود نخواهد داشت.
همه این‌ها یعنی، تیم‌ها آماده شده‌اند. بازیکن‌ها و مربیان. تماشاگران لحظه شماری می‌کنند. هفته نخست لیگ برتر در راه است. کدام تیم‌ها فصل را با پیروزی شروع می‌کنند و شگفتی‌ها در کجا رخ می‌دهد؟
*فرش آرا مشهد - گیتی پسند اصفهان
موفقیت گیتی‌پسند در رقابت‌های فصل گذشته براساس برتری تیمی و یک خودباوری خارق العاده بود. یک قهرمانی تکرارنشدنی و افسانه‌ای. گیتی با دستان کشاورز پوست انداخته و فصل به فصل رقبایش را برای افتخار تشنه‌تر و ترغیب‌تر کرده. حریفان تاج و تخت آن‌ها شده‌اند 2 تا. یعنی مسیر طاقت‌فرساتر شده و خطرناک‌تر. مهاجم سرنوشت ساز سعید احمدعباسی بار دیگر به آن‌ها پیوسته تا تعداد گل‌هایش در تاریخ را دانه دانه افزایش دهد. او در کنار ملی پوشان دیگر گیتی پسند را مدعی اصلی قهرمانی کرده. کیفیت تهاجمی و ماجراجویانه آن‌ها از مشهد به حرکت در می‌آید. 
فرش آرا تضعیف‌تر نشده، بلکه بومی‌تر شده، متحدتر. یکی شده. آن‌ها بهترین‌های فصل گذشته خود را به جز دروازه‌بان‌شان حفظ کردند و دور آن‌ها دیوار کشیدند. هدایت این تیم در فصل جدید بر عهده یار قدیمی احمد شفیعی است. او با شاکله‌ای از بازیکنانی که سال با آن‌ها سپری کرده راهی آوردگاه باشگاهی خواهد شد. فرش آرا در اولین دوئل به مصاف قهرمان فصل گذشته می‌رود و می‌خواهد خون به پا کند. شفیعی وقتش رسیده که پاسخ دهد در مربیگری هم عددی است.

*گهر زمین سیرجان - کراپ الوند
گهر زمین با سیاست کهکشانی راهی بازار شد و ادعا کرد هر ستاره‌ای را که می‌خواهد، به دست می‌آورد، به هر قیمتی. انتقال طیبی به آنجا میخکوب کننده بود و نقطه عطف ترانسفر مارکت به شمار رفت. همچنین ورود آقاپور و اولادقباد شد معرکه‌ترین متاع بازار! خوش‌بینی در گروه آن‌ها موج می‌زند و ترکیب اولیه حریفان را به لرزه می‌اندازد. معجون بلندپروازانه ستاره‌های سیرجانی آن‌ها را به یکی از نامزدهای کسب عنوان قهرمانی تبدیل کرده. انرژی و انگیزه افضلی ذهنیت تاکتیکی را هم متحول کرده است و آن‌ها برای حریفان حیله ( پلن‌های ) متفاوتی را چیده‌اند. در حالی که برخی تردیدها در مورد نحوه میدان دادن به ستاره‌ها وجود دارد، اما بازیکن‌ها و مربیان برای کنار آمدن به عمق این معضل مهارت ویژه ای داشته‌اند و بارها رویکرد کهکشانی را تجربه کرده‌اند. مقابل آن‌ها، کراپ الوند نیز در نقل و انتقالات شکارچی خوبی بوده است و بازیکنانی با نمایش‌های دلگرم‌کننده‌ای را به خدمت گرفته. اگرچه نیمکت آن‌ها غنای تیم‌هایی همانند گیتی‌پسند، گهر زمین را نداشته اما به بازیکنان و مربی جوانش دل بسته است. کراپ از بازیکنی بهره می‌برد که روزگاری در جام جهانی بزرگان فوتسال را به زانو در آورده. بله، احمد اسماعیل‌پور که به نظر می‌رسد دوباره اوج گرفته است.
*مس سونگون ورزقان - سفیر گفتمان تهران
آن‌ها مهدی جاوید بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر را در اختیار دارند و همچنین علی اصغر حسن‌زاده بیشترین عنوان مرد سال آسیا در قاره کهن را که در کنار بهروز عظیمی و مجتبی پارساپور ستاره‌های شکوفا شده فوتسال ایران، گزینه‌های بی‌غم را متنوع‌تر و ترسناک‌تر کرده است. این بازیکنان ستون فقرات بسیار با استعدادی را تکمیل می‌کنند و دوران حرفه‌ای خود را به طرز اسرارآمیزی با درخشیدن گذرانده‌اند. عملکردی هوشمندانه و خلاقانه از همه مسابقات که مس را به سان همیشه مدعیان قهرمانی خواهد کرد. بی‌غم برای رهایی از فشاری که پس از شکست سنگین در دیدار دوستانه برابر گیتی پسند به آن گرفتار شده، به پیروزی پرگل در مصاف با سفیرگفتمان احتیاج دارد. در سوی دیگر زرخانلی در تیم تهرانی، هر تابستان بازیکنانی را از دست می‌دهد و دائما مجبور به بازسازی است. آن‌ها هر فصلی را که پشت‌سر می‌گذارند آرایش تیمی‌شان دگرگون می‌شود اما به شکل شگفت‌انگیزی آبدیده‌تر و مقاومت بیشتری به خود می‌گیرند. آن‌ها بازیکنان بااستعداد و رویاپردازی دارند که می‌توانند بار دیگر برای رتبه تک رقمی خط و نشان بکشند. خان نخست آن‌ها دشوار است، اما سفیرگفتمان را باید در جدال‌های خانگی‌اش سنجید که به هیچ تیمی باج نمی‌دهد و نداده است
*فولاد هرمزگان - پالایش نفت بندرعباس
تب سکوهای داغ. داربی هرمزگان طعم لذیذی را در فوتسال ایران به همراه خواهد داشت. یک رقابت متفاوت‌تر با سایر دربی‌‌ها و نبردها. فولاد هرمزگان - پالایش نفت بندرعباس. این جدال با حال و هوای داغ، با تیفوسی‌های پر شر و شور هر دو تیم برگزار خواهد شد. پر تب و تاب. با دود و آتش‌بازی‌های رنگارنگ. با ساز و آهنگ. با برافراشته شدن پرچم‌های غول آسای. با خیلی چیزهای دیگر. مثلا تنش، برتری و شکست و شاید هم تساوی. هر دو تیم ستاره‌های جنوبی را به رخ می‌کشند. هر دو تیم همسایه دردساز برای یکدیگر خواهند بود. دیگر مهم نیست کجای جدول باشند، آنچه حیاتی است که بالاتر از دیگری جای بگیرند. امیری در یک طرف و روز پیکر در سوی دیگر. هر دو باشگاه از بازیکنان با کیفیتی برخوردارند ولی ترازو طرف هرمزگانی‌ها سنگینی می‌کند. آن‌ها با تصویری از بازیکن سابق پالایش جنگ روانی به راه انداخته‌اند. نقل و انتقالات نمره فولادی‌ها را بالاتر از پالایشی‌ها نشان داده است. به راستی تیم نخست شهر هرمزگان کیست و کدام همسایه شلوغ کن خواهد بود، کدام؟
در دیگر مسابقات هفته نخست، هیات فوتبال قم به مصاف فولاد زرند ایرانیان خواهد رفت. سن ایچ در ساوه از ایرالکو اراک پذیرایی می‌کند و پالایش نفت اصفهان در نخستین مسابقه لیگ برتری خود برابر شهرداری ساوه به میدان می‌رود.
تمامی دیدارهای هفته اول لیگ برتر فوتسال ایران به جز داربی هرمزگان که از ساعت 19 سوت خواهد خورد، از ساعت 16 برگزار می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1346528/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قابلیت ری اکشن با دو ضربه به واتساپ می‌آید

چرا هیچ کس واردکنندگان موبایل را نمی‌شناسد؟

ویدیویی از پهپاد جمع‌وجور DJI Neo فاش شد؛ تمرکز بر عکاسی هوایی و عملیات پرواز ساده

تریلر جدید Warhammer 40,000: Space Marine 2 سلاح‌های مختلف را نشان می‌دهد

هوپوه اوراسیا پرنده کوچک و زیبا

گوناگون/ «مسجد آبی» چرا و چگونه در آلمان ساخته شد؟

4 گوشه دنیا/ نگاهی به 5 کشور اروپایی که فرودگاه ندارند

استوری/ ویژه شهادت امام سجاد (علیه‌السلام)

آتش بازی در برج ایفل پاریس

نحوه درست کردن یک کولر کوچک خلاقانه

تتلو باید مجوز می‌گرفت، او در موسیقی یک پدیده است

بازگشت کیان برای کمک به مختار

دیالوگ شنیدنی از مجید صالحی در سریال سیاوش

سکانس دیدنی شکار حرمله توسط مختار

چهره ها/ نیما شعبان‌نژاد با یک استایل عجیب جلب‌توجه کرد

ویدئو جذابی که در روز تولد محسن چاوشی وایرال شد

آیا خبر درگذشت «بروس ویلیس» صحت دارد؟

جدایی مهاجم باتجربه از تیم تهرانی

پائو ویکتور:گلزنی برای بارسا از بهترین اتفاقات زندگی‌ام است

رم بهترین گلزن لالیگا را به دام انداخت

مدال قسمت ایران نبود، شمشیربازى برنزى هم نشد

اتهام سنگین کاپیتان ایران به مربى فرانسوى!

سه بازیکن خارجی در مس رفسنجان

مشکل خروج از کشور برای هافبک استقلالی

حذف آلکاراس و نادال برابر غول‌های آمریکایی!

دست سابریست‌ها مقابل میزبان به برنز المپیک نرسید

خداحافظی الکسیس گندوز با باشگاه شباب بلوزداد الجزایر

زنانی که در کانادا، مسلمان شدند

ابعاد مختلف تربیت جنسی

دیدارهای امروز رئیس‌جمهور با مقامات و سران کشورهای خارجی

اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی: اسرائیل پشت ترور هنیه است

اشتباه رژیم صهیونیستی از زبان محمد جواد لاریجانی

تمهیدات ترافیکی مراسم تشییع شهید اسماعیل هنیه اعلام شد

واکنش مردم به ترور شهید اسماعیل هنیه

آمریکا: نقشی در حمله به بیروت و تهران نداشتیم

دلیل ازدواج نکردن پزشکیان از زبان خودش

دبیر شورای عالی امنیت ملی: ایران به وظیفه خود در قبال خونخواهی هنیه عمل خواهد کرد

وداعِ امام سجّاد علیه السلام

استوری/ دستامو بگیر پاشم حسین...

استوری/ دلتنگی کربلای معلی

نحوه ساخت یک سبد زیبا با در بطری نوشابه

یک مار دو سر همزمان دو موش را می خورد!

واکنش جالب خزاعی به عضویتش در انجمن اهدای عضو ایرانیان

از کجا ثریا رو شناخت؟!

اون همه کلک بافتی، حالا کمکت کنم؟

چهره ها/ تیپ خاص خانم بازیگر تلویزیون در ساحل دبی

تحلیل هوشنگ گلمکانی درباره زخم کاری

واکنش مهاجم تیم ملی به پیشنهاد استقلال

ستاره صربستانی به میلان پیوست

ویدئوی وایرال شده از موج سوارِ برزیلی در المپیک