آریا جوان

آخرين مطالب

درباره سریال کره‌ای اکشنی که به تازگی روی آنتن شبکه 4 رفت؛ شنیدن «ترانه راهزنان» اجتماعی فرهنگی

درباره سریال کره‌ای اکشنی که به تازگی روی آنتن شبکه 4 رفت؛ شنیدن «ترانه راهزنان»
  بزرگنمايي:

آریا جوان - جام جم / صنعت سینما و تلویزیون کره‌جنوبی علاقه خاصی به درام‌های دوره‌ای تاریخی داردواین موضوع، چیزی نیست که ازچشم دوستداران دنیای هنر پنهان مانده باشد. بخش بسیار مهمی از تولیدات این دو صنعت راهمین گونه آثار تشکیل می‌دهند. دلیل این امر هم مشخص است.
تماشاگران کره‌ای از دیرباز علاقه وافری به درام‌ها و اکشن‌های تاریخی داشته‌اند که با صحنه‌پردازی‌های باشکوه و لباس‌های فاخر عموم مردم را به دنیایی خیالی و وهم انگیز می‌برند.اما آنچه سریال «ترانه راهزنان»را ازبقیه اکشن‌های تاریخی متداول کره‌ای جدا و تفکیک می‌کند، بهره‌گیری بسیارخوب آن ازژانروفضای وسترن است.مشابه چنین فضاوحال وهوایی رابه ندرت می‌توان در سریال‌های تاریخی این کشور پیدا کرد. هوانگ جون هیوک کارگردان این مجموعه 9 اپیزودی هم با اشاره و تاکید روی این نکته، متفاوت بودن از بقیه مجموعه‌های کره‌ای را برگ برنده آن می‌داند.
شرایط زندگی پس از قرارداد 1905

فیلمنامه جذاب و سرگرم‌کننده هان جیونگ هون که دستمایه کارگردان برای ساخت سریال شده، استفاده خوبی از عنصر فضاسازی کرده و متنی که توسط این فیلمنامه‌نویس نوشته شده، قابلیت‌های تازه‌ای راازنظر انتخاب لوکیشن و بهره‌گیری از امکانات و مکان‌های فیلمبرداری برای هنرمندان بومی فراهم می‌کند. داستان ترانه راهزنان در دهه 20 میلادی اتفاق می‌افتد و ازاین نظر،بسیار دور از حال و هوای آن درام‌های دوره‌ای تاریخی است که تماشاگرانش را به چند سده قبل از این تاریخ کهن کره می‌برد. این دوره تاریخی برای مردم کره‌جنوبی ازاهمیت بسیار زیادی برخورداراست وآنها حساسیت خاصی نسبت به آن دارند.دراین ایام،کشور کره در اشغال نیروهای ارتش امپراتوری ژاپن قرار داشت و براین اساس،قوانین خاصی برکشور حکمفرمابود. قرارداد تحمیلی سال 1905 بین کره و ژاپن، شرایط زندگی برای مردم، نیروهای ارتشی و پلیس را بسیار سخت کرده بود و اهالی نمی‌توانستند برای خودشان به راحتی کار و شغلی پیدا کرده و به کسب و کار بپردازند. 
 کوچ به گاندو
همین مسأله باعث شد بسیاری از اهالی شهر جوسیون از این محل کوچ کرده و راهی منطقه گاندو شوند که در کناره یک رود بزرگ قرار داشت. گاندو در حقیقت بخشی از خاک چین و در همسایگی کره بود؛ مکانی که مردم پناهنده می‌توانستند در آنجا با درد و رنج کمتری به کار بپردازند. داستان سریال برای این‌که چرخش جذاب و دراماتیکی به این کوچ ناخواسته بدهد، در کنار آن دسته از مردمانی که برای کار و امرار معاش راهی منطقه شدند، عده‌ای را نیز برای فعالیت سیاسی و مبارزه با اشغالگران ژاپنی وارد این محل می‌کند. این گروه، تعدادی از نیروهای وابسته به ارگان‌های نظامی و ارتش و پلیس بودند که برای استقلال کره از تجاوز نیروهای خارجی اسلحه به دست گرفته و مبارزه‌ای تا پای جان را علیه آنان سازماندهی کردند.
پیش‌درآمدی بر یک قتل‌عام
به این ترتیب، داستان سریال ترانه راهزنان به تعریف افسانه‌ای می‌پردازد که در آن افرادی میهن‌پرست در گاندو که به شهر بی‌قانونی معروف شده بود، با یکدیگر متحد می‌شوند و یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات تاریخی قرن بیستم تاریخ کره را خلق می‌کنند. این داستان پیش‌درآمدی بر ماجرای معروف تاریخی قتل‌عام گاندو است. کیم نام گیل بازیگر و ستاره سرشناس کره‌ای در سریال در قالب شخصیت مردی شورشی و انقلابی به نام لی یون ظاهر می‌شود. او یکی از سربازان سابق ارتش ژاپن است که بعد از رسیدن به گاندو، گذشته‌اش را به دست فراموشی می‌سپارد و تبدیل به راهزنی شجاع و مبارز می‌شود که مخالف مستعمره بودن کره است. داستان و ماجراهای مجموعه روی دوش این بازیگر و کاراکتر او سوار است که نقطه اتصال تمام اتفاقات و ماجراهایی است که در آن رخ می‌دهد.استقبال منتقدان هنری از ترانه راهزنان بسیار خوب بود وبخش عمده نقدها با اشاره به فضای وسترن آن، این مجموعه را نقطه عطفی درکار سریال‌سازی کره‌ای دانسته و آن راستودند. هوانگ جون هیوک کارگردان سریال، امیدوار بود نوع واکنش و استقبال منتقدان و تماشاگران کمک کند تا پدیده‌ای همچون «بازی مرکب» و «نارکو سنت» (که لقب پربیننده‌ترین سریال‌های کره‌ای را گرفته و به شهرت جهانی هم رسیدند) خلق شود، اما در عمل این اتفاق رخ نداد.
بارش سنگین باران
کل کار فیلمبرداری 9 قسمت سریال در سال 2022 و طی حدود چهار ماه انجام شد. از نکات جالب زمان فیلمبرداری این است که بارش سنگین باران‌های موسمی وشدت آن باعث شدگروه سازنده مجبورشوند برای چند روز کار فیلمبرداری را متوقف و وسایل فیلمبرداری و صحنه را به مکان‌های امن ببرند تا از گزند تاثیرات بارش‌های سنگین در امان بمانند، این درحالی است که سازندگان مجموعه، پیدا کردن مکان‌هایی مناسب برای کارفیلمبرداری به عنوان لوکیشن را،اصلی‌ترین چالش خود درراه تولیدآن می‌دانند. به گفته کارگردان: «بانگاهی به جغرافیای طبیعی کره‌جنوبی به راحتی متوجه این نکته می‌شوید که تولید یک اثرهنری وسترن،کاری بسیار سخت و طاقت فرساست. بیش از 70درصد خاک کشور پوشیده ازکوه‌های کوچک و بزرگ است و با توجه به این نکته مهم که داستان سریال‌های وسترن در صحراها و شهرک‌های غبار گرفته و قهوه‌ای رنگ اتفاق می‌افتد، بزرگ‌ترین مشکل و چالش یافتن چنین مکان دور ازدسترس و نامحتملی است.برای یک اثروسترن شمادرمقام فیلمساز نیازمند یک طبیعت وحشی وعریان هستید،که کمترین شباهتی به 70درصد ازطبیعت کوهپایه‌ای کره ندارد.»بااین وجود، تهیه‌کنندگان سریال بعد ازگشت و گذار فراوان توانستند لوکیشن‌های مطلوب خود را پیدا کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1346534/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قابلیت ری اکشن با دو ضربه به واتساپ می‌آید

چرا هیچ کس واردکنندگان موبایل را نمی‌شناسد؟

ویدیویی از پهپاد جمع‌وجور DJI Neo فاش شد؛ تمرکز بر عکاسی هوایی و عملیات پرواز ساده

تریلر جدید Warhammer 40,000: Space Marine 2 سلاح‌های مختلف را نشان می‌دهد

هوپوه اوراسیا پرنده کوچک و زیبا

گوناگون/ «مسجد آبی» چرا و چگونه در آلمان ساخته شد؟

4 گوشه دنیا/ نگاهی به 5 کشور اروپایی که فرودگاه ندارند

استوری/ ویژه شهادت امام سجاد (علیه‌السلام)

آتش بازی در برج ایفل پاریس

نحوه درست کردن یک کولر کوچک خلاقانه

تتلو باید مجوز می‌گرفت، او در موسیقی یک پدیده است

بازگشت کیان برای کمک به مختار

دیالوگ شنیدنی از مجید صالحی در سریال سیاوش

سکانس دیدنی شکار حرمله توسط مختار

چهره ها/ نیما شعبان‌نژاد با یک استایل عجیب جلب‌توجه کرد

ویدئو جذابی که در روز تولد محسن چاوشی وایرال شد

آیا خبر درگذشت «بروس ویلیس» صحت دارد؟

جدایی مهاجم باتجربه از تیم تهرانی

پائو ویکتور:گلزنی برای بارسا از بهترین اتفاقات زندگی‌ام است

رم بهترین گلزن لالیگا را به دام انداخت

مدال قسمت ایران نبود، شمشیربازى برنزى هم نشد

اتهام سنگین کاپیتان ایران به مربى فرانسوى!

سه بازیکن خارجی در مس رفسنجان

مشکل خروج از کشور برای هافبک استقلالی

حذف آلکاراس و نادال برابر غول‌های آمریکایی!

دست سابریست‌ها مقابل میزبان به برنز المپیک نرسید

خداحافظی الکسیس گندوز با باشگاه شباب بلوزداد الجزایر

زنانی که در کانادا، مسلمان شدند

ابعاد مختلف تربیت جنسی

دیدارهای امروز رئیس‌جمهور با مقامات و سران کشورهای خارجی

اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی: اسرائیل پشت ترور هنیه است

اشتباه رژیم صهیونیستی از زبان محمد جواد لاریجانی

تمهیدات ترافیکی مراسم تشییع شهید اسماعیل هنیه اعلام شد

واکنش مردم به ترور شهید اسماعیل هنیه

آمریکا: نقشی در حمله به بیروت و تهران نداشتیم

دلیل ازدواج نکردن پزشکیان از زبان خودش

دبیر شورای عالی امنیت ملی: ایران به وظیفه خود در قبال خونخواهی هنیه عمل خواهد کرد

وداعِ امام سجّاد علیه السلام

استوری/ دستامو بگیر پاشم حسین...

استوری/ دلتنگی کربلای معلی

نحوه ساخت یک سبد زیبا با در بطری نوشابه

یک مار دو سر همزمان دو موش را می خورد!

واکنش جالب خزاعی به عضویتش در انجمن اهدای عضو ایرانیان

از کجا ثریا رو شناخت؟!

اون همه کلک بافتی، حالا کمکت کنم؟

چهره ها/ تیپ خاص خانم بازیگر تلویزیون در ساحل دبی

تحلیل هوشنگ گلمکانی درباره زخم کاری

واکنش مهاجم تیم ملی به پیشنهاد استقلال

ستاره صربستانی به میلان پیوست

ویدئوی وایرال شده از موج سوارِ برزیلی در المپیک