آریا جوان

آخرين مطالب

بانوی اصلاح‌طلب: پزشکیان از همین مجلس آمده و با آن تعامل خواهد کرد گفتگو

بانوی اصلاح‌طلب: پزشکیان از همین مجلس آمده و با آن تعامل خواهد کرد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ایلنا / یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در کارگروه امور زنان اعضای کارگروه شامل نخبگان دانشگاهی و غیر دانشگاهی، نمایندگان زنان، جامعه کارگری، اقلیت‌ها، بخش خصوصی، فعالان جامعه مدنی و از این نوع عناوین است که یک ترکیب نزدیک 20 نفره را شامل می‌شود. بر مبنای این مشخصه‌ها اعضا انتخاب شدند و جلسات تشکیل شده است. نمایندگان زنان در تمام کارگروه‌ها حضور دارند اما در کارگروه زنان غالباً همه از زنان هستند.
زهرا صدراعظم نوری عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شورای راهبری انتقال دولت و عملکرد آن گفت: تشکیل کارگروه‌ها که ذیل کمیته‌های پنجگانه تعریف شده است بر اساس دستورالعمل‌هایی است که شورای راهبری تعیین و ابلاغ کرده است. بر مبنای آن دستورالعمل هر کارگروهی متشکل از افرادی است که برای عناوینی انتخاب خواهند شد به عنوان مثال در کارگروه امور زنان اعضای کارگروه شامل نخبگان دانشگاهی و غیر دانشگاهی، نمایندگان زنان، جامعه کارگری، اقلیت‌ها، بخش خصوصی، فعالان جامعه مدنی و از این نوع عناوین است که یک ترکیب نزدیک 20 نفره را شامل می‌شود. بر مبنای این مشخصه‌ها اعضا انتخاب شدند و جلسات تشکیل شده است. نمایندگان زنان در تمام کارگروه‌ها حضور دارند اما در کارگروه زنان غالباً همه از زنان هستند.
کسانی که در کارزار انتخاباتی شرکت کردند تا انتهای مسیر ، پزشکیان را همراهی و کمک کنند
وی در خصوص عدم حضور برخی از چهره‌هایی که در جریان انتخابات فعالیت داشتند و بعد از آن اعلام کردند که در دولت نقشی نخواهند داشت، تصریح کرد: ما اگر معتقد به دموکراسی و آزادی باشیم به نظرم این حق را باید برای فرد فرد شهروندان قائل باشیم که اگر علاقمند هستند در ستادها حضور پیدا کنند و فعالیت کنند، همچنین کارزار انتخاباتی را رونق ببخشند و بعد از پایان کارزار به فعالیت در راستای همان کارزار ادامه دهند یا نخواهند ادامه دهند. به هر حال شرایط افراد متفاوت است. ممکن است خودشان یک ماموریتی را برای یک مقطعی در نظر بگیرند و برنامه‌ای برای ادامه آن نداشته باشند. خیلی خوب است، همه کسانی که در کارزار انتخاباتی شرکت کردند تا انتهای مسیر دولت چهاردهم آقای پزشکیان را همراهی و کمک کنند و با همفکری و همراهی آنها هم دولت بتواند کابینه خوبی را تدارک ببیند و تشکیل دهد و هم اینکه با ارائه نظرها، برنامه‌ها و دیدگاه‌ها در تقویت برنامه‌های دولت برای رسیدن به اهدافش مشارکت کنند.

کسانی که ذینفع هستند در کمیته‌ها حضور نداشته باشند
صدراعظم نوری درباره پیشنهاد اخیر بهزاد نبوی مبنی بر منع اعضای کمیته‌ها از حضور در کابینه دولت چهاردهم، گفت: آقای نبوی یکی از سرمایه‌های کشور هستند. دارای تجاربی هستند و همیشه در بزنگاه‌ها توصیه‌هایی می‌کنند که آن توصیه‌ها می‌تواند در جلوگیری از وقوع یکسری مشکلات و برون رفت از برخی مسائل بسیار موثر باشد. نکته دوم اینکه اگر بخواهیم این روند سالم جلو برود که تاکنون اینطور بوده و در کمال سلامت و شفافیت شروع شده و ادامه پیدا کرده است، باید تلاش کنیم که بر اساس آن دستورالعمل‌ها حرکت کنیم و سهم خواهی اتفاق نیفتد.
وی افزود: در واقع باید کسانی که برای وزارتخانه‌ها ذینفع هستند در کمیته‌ها حضور نداشته باشند؛ همانطور که دستورالعمل‌ها هم این را می‌گوید. افراد بر اساس ویژگی‌هایی که دارند، بر اساس تجارب و تحصیلات و تخصص‌شان می‌توانند در کمیته‌ها حضور پیدا کنند و حتی شامل آن شاخصه‌ها می‌شوند. منتها وقتی که علاقمند هستند که کاندیدا باشند، طبیعی است که باید از کمیته‌ها یا کارگروه‌ها کناره بگیرند تا تصمیم‌گیران و کارشناسان بتوانند نظر کارشناسی‌شان را در یک فضای کاملاً آرام، به دور از سهم‌خواهی و تعارض منافع در کارگروه‌ها بدهند و افراد اصلح و افرادی که بهترین ویژگی‌ها را دارند، پیشنهاد شوند.
پزشکیان از همین مجلس آمده و با آن تعامل خواهد کرد
این فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که همکاری قوای سه‌گانه با استقرار دولت چهاردهم چگونه خواهد بود، بیان کرد: ما امیدواریم همانطور که رهبری توصیه کردند و تاکید داشتند و همانطور که مشی و روند آقای پزشکیان هست، همه مردم ایران، همه دستگاه‌های ذیربط، نهادها و سایر قوا همکاری کنند و با همکاری و تعامل ایرانی ساخته خواهد شد که مشکلاتش را پشت سر می‌گذارد و چالش‌ها را رفع می‌کند. همانطور که آقای پزشکیان در طول انتخابات و کمپین انتخاباتی خود در کمال اخلاق و با درایت و سعه صدر برخورد کردند و هیچ رفتار غیراخلاقی، آزاردهنده و گزنده‌ای نداشتند، بعد از انتخاب‌شان هم همین رویه را ادامه می‌دهند. کما اینکه گفتند من با هیچکس جنگ ندارم با کسی نمی‌جنگم، روی گشاده دارند و دست‌شان را به سوی همه گروه‌ها دراز کردند. حتی در این مرحله که مرحله فراخوان است برای ارائه پیشنهادهای کابینه از همه جریان‌های فکری و رقبا درخواست کردند که گزینه‌هاشان را پیشنهاد کنند. به نظر می‌آید با روحیه‌ای که ایشان دارد و ایشان سال‌ها در مجلس بودند، کاملاً مجلس را می‌شناسند و اتفاقاً از همین مجلس هم آمدند و با تعاملی که ایشان با مجلس می‌کنند، ان‌شاالله مشکلی نخواهد بود و با تعامل با رئیس مجلس و نمایندگان مجلس، کابینه می‌تواند رای مناسبی را اخذ کند.
هیچ چیز مشخص نیست، آنچه گفته می‌شود، گمانه زنی است
وی درباره گزینه‌های احتمالی برای وزارتخانه‌ها خاطرنشان کرد: هیچ چیز الان مشخص نیست، چون مبنا بر شایسته‌سالاری و طی کردن فرآیندی است که برای معرفی کاندیداها به رییس جمهور پیش بینی شده است، آنچه که گفته می‌شود بیشتر گمانه‌زنی است تا واقعیت. امیدواریم که چهره‌های خوشنام و مقبول در میان مردم که از تخصص لازم و تجربه‌ی کافی برخوردار هستند و چهره‌های جوان و توانمند و زنان در کابینه آینده برخوردار باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1350660/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گفت و گو با معتمدکیا مدیر رسانه ای تیم ملی درباره وضعیت ملی پوشان برای تقابل با امارات

کیمیش: موسیالا نشان داد باید نامزد توپ طلا باشد

گزارش عملکرد نمایندگان ایران در روز دهم مسابقات پارالمپیک 2024

موسیالا: می‌توانستیم کل شب بازی کنیم و گل بزنیم

خاطره فن‌دایک در اولین دیدار با یورگن کلوپ

قسمت سی و ششم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و هفتم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و هشتم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و نهم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت چهل؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و یکم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و دوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و سوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

برد پرگل نیجریه با درخشش اوسیمن و لوکمن

کومان: نمی‌خواهم با مصاحبه‌ام کشور را به هم بریزم

خلاصه بازی هلند 5 - بوسنی 2

خلاصه بازی آلمان 5 - مجارستان 0

رایس: شلوغ نکنید، چیز خاصی به هری کین نگفتم

تمرینات شاگردان یحیی در تهران از سر گرفته شد

مصدومیت اولمو جدی نیست

سیو دیدنی مارک آندره تراشتگن در مقابل مجارستان

گل چهارم هلند به بوسنی توسط وخهورست

گل پنجم هلند به بوسنی توسط سیمونز

پیروزی آلمان و هلند با تحقیر رقبا!

اعتراض دوم ایران هم رد شد، طلای بیت سیاح برنگشت

حلقه هوشمند RingConn Gen 2 در نمایشگاه IFA 2024 رونمایی شد

گل دوم آلمان به مجارستان توسط موسیالا

گل سوم هلند به بوسنی توسط خاکپو

صادق بیت‌سیاح: در مسابقات پارالمپیک توکیو پرچم حضرت ام‌البنین را در دست گرفتم و مشکلی پیش نیامد

شوک به کاروان ایران؛ اعتراض رد و طلای صادق سوخت

گل سوم آلمان به مجارستان توسط ویرتز

گل چهارم آلمان به مجارستان توسط پاولوویچ

گل پنجم آلمان به مجارستان توسط هاورتز

گل دوم بوسنی به هلند توسط ژکو

رئیس جدید شورای المپیک آسیا فردا انتخاب می‌شود

طلای بیت‌سیاح پس گرفته شد؛ اعتراض بی‌فایده ایران

اعلام برندگان جشنواره فیلم ونیز/ شیر طلایی به آلمودوار رسید

آنر در تمسخر سامسونگ شورش را در آورده است

درخواست کاخ سفید از غول‌های فناوری؛ به مبارزه با سانسور اینترنت در ایران کمک کنید

کار فرهنگی نوح نبی

فضای مخفی آرامگاه فردوسی

یک دقیقه از زیبایی‌های خط راه آهن گروسمونت

نظرتان درباره این نقاشی حرفه ای چیست؟

اسیر رؤیای دیگران نشویم/ حس ناکافی بودن چگونه خوش‌حالی را از ما می‌گیرد؟

"بهبود" گیر افتاد!

شیر طلایی ونیز به فیلم آلمودوار رسید

خبر بد برای "هاشم" و "سهراب"

ژست های امیر آقایی در مراسم اکران یک فیلم

طلای بیت سیاح پس گرفته شد؛ ایران اعتراض کرد

تازه داماد پرسپولیس همچنان دور از تمرینات گروهی