آریا جوان

آخرين مطالب

نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد بنیاد شهید و امور ایثارگران

نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور مدیران ستادی و شرکت‌های وابسته بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه، اول مرداد ماه برگزار شد.

به گزارش «ایثار»، سهیل کیارش، رییس ستاد مرکزی اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش گفت: امیدوارم تا روز اربعین همه ما توفیق درک این ایام را داشته باشیم و در این گردهمایی بزرگ نقش خوبی ایفا کنیم.
وی افزود: در سال گذشته برای اولین بار ستاد مرکزی اربعین در بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت و به همراه دیگران قدم کوچکی در این مسیر برداشتیم. موضوع اربعین به گونه‌ای است که همه عزیزان دوست دارند در آن نقش آفرینی داشته باشند و امیدواریم این فرصت نصیب همگی عزیزان بشود.
کیارش ادامه داد: با توجه به نزدیکی ایام اربعین، فعالیت‌های ستاد شروع شده و برای انجام به موقع امور و هماهنگی ها در هفته پیش رو جلساتی را خواهیم داشت.
رییس ستاد مرکزی اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: کمیته‌هایی برای ستاد همچون سال گذشته در نظر گرفته شده است. آنچه باید به آن توجه داشت این است که ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک واحد اجرایی نیست، بلکه به روندها نظم داده و انسجام بخشی خواهد کرد و با همفکری اعضای ستاد و برنامه‌ریزی درصدد هستیم فعالیت‌های بهتر و برنامه‌هایی با کارکرد بیشتر داشته باشیم.
در ادامه این نشست امیر وجدانی نیا، دبیر ستاد مرکزی اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سال گذشته اولین سال تشکیل ستاد اربعین در بنیاد شهید و امور ایثارگران بود. طرح آن تهیه و ریاست بنیاد آن را ابلاغ کرد، در این راستا جلساتی برگزار کردیم و اطلاعات اقدامات استان‌ها را به صورت به روز داشتیم.
وی افزود: در سال گذشته 176 موکب در مسیر اربعین برپا شد که 47 موکب در خارج کشور و 36 موکب در مرزهای کشور مستقر بودند و خدمات اسکان، تغذیه، بهداشت و همچنین حوزه فرهنگ ایثار و شهادت فعال بودند.
وجدانی نیا ادامه داد: تجربه مثبت سال گذشته ایجاد موکب توسط تشکل‌های شاهد و ایثارگر بود و متوجه شدیم که جامعه هدف ما سوژه ویژه‌ای بودند که مسائل خاص خود را دارند و در نتیجه هماهنگی با نیروهای انتظامی می‌توان مشکلات آنها را مرتفع کرد.
دکتر عباس زارع نژاد، مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل در این نشست با بیان اینکه باید دبیرخانه دائمی ستاد مرکزی اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران فعال شود، اضافه کرد: اربعین نقطه مشترک همه ایرانیان است و ربطی به جناح خاصی ندارد،. امسال هم مانند سال گذشته، با همت و جدیت بیشتر فعالیت داشته باشید تا این پرچم همواره بالا باشد.
وی ادامه داد: در مجموعه حوزه ریاست در این ایام آمادگی وجود دارد که با ستاد مرکزی اربعین همکاری کنیم. در حوزه بین‌الملل پیشنهاداتی مطرح شده که در مسیر نجف تا کربلا محلی را برای استقرار داشته باشیم و یا در تفاهم نامه ای با موسسه شهدا عراق به صورت دائمی خدمات فرهنگی و پشتیبانی ارائه دهیم.
وی افزود: ستاد مرکزی در بحث اطلاع رسانی و روابط عمومی نیز باید کار ترکیبی داشته و بتواند در دبیرخانه دائمی که دارد محصولات مربوط به اربعین سال قبل را ترویج کرده که مجموعه رسانه‌ای قوی می‌طلبد.
در ادامه این مراسم سرهنگ فریبرز خزایی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سال گذشته در ستاد مرکزی اربعین زحمات قابل توجهی صورت گرفت و امسال یکی از اولویت‌های باید این موضوع باشد که استان‌هایی که درگیر ورود و خروج زوار هستند از طریق این ستاد مورد پشتیبانی قرار گیرند.
وی افزود: ما در سازمان بسیج پیشکسوتان کشور حدود 400 موکب داریم و اگر به دنبال ارتباط با آنها باشیم، در مواضع مختلف می‌توان از خدمات این مواکب استفاده کرد.
شاهرخ رامزی، مدیرکل پشتیبانی و مهندسی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست اظهار کرد: ماهیت اربعین باید مردمی باشد اما ما هم باید از آن پشتیبانی کنیم، البته در این حوزه محدودیت‌های قانونی داریم و هر هزینه ای را نمی‌توانیم انجام دهیم، اما پیشنهاد این بود که تشکل‌های ایثارگری با مدیریت صحیح بهترین ابزار بوده و ما آمادگی داریم زمینه را برای حضور همکارانمان فراهم کنیم.
وی ادامه داد: از ستاد انتظار داریم دستورالعمل‌های لازم را به استان‌ها ابلاغ کرده و انتظاراتی که از استان‌ها دارید را مطرح کنید و با تشکل‌های امین، کاربلد و پای کار جلسه داشته باشید و ما هم اعتبار لازم را به صورت مدیریت شده در اختیار آنها قرار خواهیم داد. رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی نیز در این نشست اظهار کرد: امیدواریم زمینه بسیج تمام ظرفیت‌های بنیاد در موضوع اربعین فراهم شود، زحمات سال گذشته انسجام خوبی داشت هرچند تجربه اول بود و امسال باید کیفی گرایی و نوآوری و خلاقیت بیشتری شکل گیرد.
وی افزود: ما به عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم که وظیفه اصلی ما خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران است، یکی از کارکردهای ستاد اربعین همگن سازی جهت رضایتمندی جامعه هدف است تا امسال یک خدمت ویژه برای ایثارگران داشته و به دنبال رفع نیاز آنها باشیم و زمینه برای ایجاد یه موکب استاندارد را فراهم کنیم.
عادل مهری، مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در این مراسم اظهار کرد: باید موانع حمایت از تشکل‌ها برداشته شود، در سال‌های گذشته تعدادی از تشکل‌ها به صورت خودجوش موکب تشکیل دادند که باید از آن‌ها حمایت کرد.
وی افزود: در مسیر اربعین از ظرفیت نخبگان که اعلام آمادگی کردند نیز باید استفاده کرد، در موضوع نیروهای جهادی، پزشکان و پیراپزشکان در صورت وجود زیرساخت لازم اقدامات پزشکی خواهند داشت و نخبگان هنری هم پیشنهاد تولید محتوا دارند. ما باید ارتباط خوبی با ستاد اربعین کل کشور داشته باشیم تا امکانات و تسهیلات خوبی در اختیار ما بگذارند و همچنین سامانه خبری ایجاد شود تا با هم تعامل داشته باشند.
در ادامه این نشست، سایر اعضا نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1352161/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گفت و گو با معتمدکیا مدیر رسانه ای تیم ملی درباره وضعیت ملی پوشان برای تقابل با امارات

کیمیش: موسیالا نشان داد باید نامزد توپ طلا باشد

گزارش عملکرد نمایندگان ایران در روز دهم مسابقات پارالمپیک 2024

موسیالا: می‌توانستیم کل شب بازی کنیم و گل بزنیم

خاطره فن‌دایک در اولین دیدار با یورگن کلوپ

قسمت سی و ششم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و هفتم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و هشتم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و نهم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت چهل؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و یکم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و دوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و سوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

برد پرگل نیجریه با درخشش اوسیمن و لوکمن

کومان: نمی‌خواهم با مصاحبه‌ام کشور را به هم بریزم

خلاصه بازی هلند 5 - بوسنی 2

خلاصه بازی آلمان 5 - مجارستان 0

رایس: شلوغ نکنید، چیز خاصی به هری کین نگفتم

تمرینات شاگردان یحیی در تهران از سر گرفته شد

مصدومیت اولمو جدی نیست

سیو دیدنی مارک آندره تراشتگن در مقابل مجارستان

گل چهارم هلند به بوسنی توسط وخهورست

گل پنجم هلند به بوسنی توسط سیمونز

پیروزی آلمان و هلند با تحقیر رقبا!

اعتراض دوم ایران هم رد شد، طلای بیت سیاح برنگشت

حلقه هوشمند RingConn Gen 2 در نمایشگاه IFA 2024 رونمایی شد

گل دوم آلمان به مجارستان توسط موسیالا

گل سوم هلند به بوسنی توسط خاکپو

صادق بیت‌سیاح: در مسابقات پارالمپیک توکیو پرچم حضرت ام‌البنین را در دست گرفتم و مشکلی پیش نیامد

شوک به کاروان ایران؛ اعتراض رد و طلای صادق سوخت

گل سوم آلمان به مجارستان توسط ویرتز

گل چهارم آلمان به مجارستان توسط پاولوویچ

گل پنجم آلمان به مجارستان توسط هاورتز

گل دوم بوسنی به هلند توسط ژکو

رئیس جدید شورای المپیک آسیا فردا انتخاب می‌شود

طلای بیت‌سیاح پس گرفته شد؛ اعتراض بی‌فایده ایران

اعلام برندگان جشنواره فیلم ونیز/ شیر طلایی به آلمودوار رسید

آنر در تمسخر سامسونگ شورش را در آورده است

درخواست کاخ سفید از غول‌های فناوری؛ به مبارزه با سانسور اینترنت در ایران کمک کنید

کار فرهنگی نوح نبی

فضای مخفی آرامگاه فردوسی

یک دقیقه از زیبایی‌های خط راه آهن گروسمونت

نظرتان درباره این نقاشی حرفه ای چیست؟

اسیر رؤیای دیگران نشویم/ حس ناکافی بودن چگونه خوش‌حالی را از ما می‌گیرد؟

"بهبود" گیر افتاد!

شیر طلایی ونیز به فیلم آلمودوار رسید

خبر بد برای "هاشم" و "سهراب"

ژست های امیر آقایی در مراسم اکران یک فیلم

طلای بیت سیاح پس گرفته شد؛ ایران اعتراض کرد

تازه داماد پرسپولیس همچنان دور از تمرینات گروهی