آریا جوان

آخرين مطالب

قهرمانی غریبه‌های والیبال در کویر، زیر بارش فحش و بطری! ورزش

قهرمانی غریبه‌های والیبال در کویر، زیر بارش فحش و بطری!
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ورزش 3 /تیم فولاد سیرجان ایرانیان با شکست شهداب یزد به عنوان قهرمان بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال باشگاه‌های آسیا معرفی شد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بیست‌وششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا به میزبانی ایران در شهر یزد که به نخستین شهر خشت خام جهان معروف است، برگزار شد.

دیدار نهایی بیست‌وشمشین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا روز یک‌شنبه 25 شهریور در سالن شهداب یزد آغاز و تیم‌های شهداب یزد و فولاد سیرجان ایرانیان به مصاف یکدیگر رفتند که فولاد سیرجان ایرانیان در این دیدار 3 بر صفر با امتیازهای (25 بر 20، 25 بر 18 و 25 بر 23) میزبان را شکست داد و قهرمان این رقابت‌ها شد.
ایران در سال 2024 در حالی پنجمین میزبانی خود در این رقابت‌ها را تجربه کرد که تهران در سال‌های 2002، 2004، 2013 و 2022 میزبان بود و امسال برای نخستین بار شهری غیر از پایتخت، میزبانی را تجربه کرد، این مسابقات نکات مثبت و منفی داشت که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت.
بر اساس اعلام کنفدراسیون والیبال آسیا تیم‌های شهداب یزد (ایران)، فولاد سیرجان ایرانیان (ایران)، اسپورتینگ کلاب (کویت)، گاز الجنوب (عراق)، الریان اسپورت کلاب (قطر)، کَم ایر (افغانستان)، جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی)، پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) و در این رقابت‌ها حضور داشتند، اما تیم‌های باودینگ واو لی والیبال کلاب (چین)، تایچونگ وین استریک (چین‌تایپه) ولف داگ ناگویا (ژاپن) هم از غایبان سرشناس این دوره از مسابقات بودند.
یزدی‌ها بسیج شدند و با همت و تلاش توانستند شرایط را برای میزبانی از این تیم‌ها فراهم کنند، اما با این حال اتفاقاتی رخ داد که موجب نارضایتی برخی تیم‌ها و اهالی والیبال شد؛ در روز نخست این دوره از مسابقات و در بازی افتتاحیه چندین بار برق سالن قطع شد تا تیم‌ها دچار شوک شوند.
در ادامه و در جریان دیدار نیمه‌نهایی بین تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی اندونزی تعدادی از تماشاگران حاضر در سالن که منتسب به شهداب بودند شعارهایی را در حمایت از نماینده اندونزی و علیه سیرجانی‌ها سردادند. در پایان این مسابقه بهروز عطایی اظهار داشت: پیش‌بینی این را می‌کردیم که در فینال تماشاگران به سمت تیم خود گرایش داشته باشند اما در بازی امروز اصلا پیش بینی نمی‌کردم که هواداران تیم حریف خارجی را تشویق کنند. من ترجیح می‌دادم که بازی در خارج از ایران باشد چرا که تمام شرایط برای تیم میزبان محیا است. در برگزاری با ما عین تیم غیر ایرانی برخورد شد حتی تمرینات خود را که در اینجا شروع کردیم مثل تیم‌های خارجی دو روز قبل به یزد آمدیم و همانند تیم‌های دیگر دو روز قبل از بازی تمرین خود را شروع کردیم.
وی ادامه داد: توقع این بود که در دیدار برابر رقبا به غیر از شهداب تمام قد از ما حمایت کنند نه تنها اینکار را نکردند بلکه تا قبل از بازی امروز برای تماشای بازی ما نیز نیامدند. شاید این نقطه تاریکی برای هوادارن این حوزه باشد چهار دیدار با تماشاگران خودمان و در سالن خالی از تماشاگر داشتیم. توقع داشتیم در بازی ما برابر تیم‌های دیگر از تیم ایرانی حمایت کنند. امروز کسب سهمیه و افتخار برای والیبال ایران بود در حالی که همه تیم اندونزی، ژان پاتری و انگاپت را تشویق کردند. ویژگی یزدی‌ها قطعا این نیست. ما یزدی‌ها را خون گرم، مهمان نواز و عزیز می‌دانیم.
همچنین سید محمد موسوی هم گفت: با تشویق کردن تیم رو به رو مشکلی ندارم اما بی احترامی کردن به بازیکن ایرانی در مسابقات بین‌المللی به نظر من کار درستی نبود البته خیلی وقت‌ها یک سری تماشاگرنما در سالن‌های بازی هستند و حاشیه‌هایی به وجود می آورند ولی در کل یزدی‌ها مردم خون گرم و خوبی هستند و ما نباید یک سری تماشاگرنما را اینجا با همه مردم یزد مقایسه کنیم. مردم یزد همیشه به ما لطف داشتند ولی کاش فقط تشویق می‌کردند یک سری توهین و بی احترامی بود که بگذریم ازش!
در روز پایانی و برای بازی فینال هم محدودیت زیادی برای حضور تماشاگران وجود داشت. سایت فروش بلیت دچار اختلال شده بود و تماشاگران برای تهیه بلیت مجبور بودند با هزینه‌های میلیونی از بازار سیاه بلیت بخرند! همچنین در پایان مسابقات تعدادی از هواداران که از شکست تیم خود ناراحت بودند با سردادن شعارهایی و پرتاب بطری و کفش به تیم تیم قهرمان منظره زشتی را در سالن زیبای یزد ایجاد کردند.
کمیته فنی این مسابقات تیم رویایی باشگاه‌های مردان آسیا 2024 را انتخاب کرد که علی‌ حاجی‌پور از تیم فولاد سیرجان به عنوان ارزشمندترین بازیکن معرفی شد. در جمع تیم رویایی این رقابت‌ها 6 بازیکن ایرانی حضور دارند و دو بازیکن از تیم‌های جاکارتا و پاولودار هستند.
اسامی برترین بازیکنان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2024 به شرح زیر است:
بهترین مدافع میانی: مسعود غلامی از شهداب یزد و آرمین قلیچ‌نیازی از فولاد سیرجان
بهترین دریافت کننده قدرتی: امیرحسین اسفندیار از فولاد سیرجان و میکائیل یوستینو از پاولودار قزاقستان
بهترین قطر پاسور: ژان پاتری از جاکارتا اندونزی
بهترین پاسور: علی رمضانی از فولاد سیرجان ایرانیان
بهترین لیبرو: مهدی مرندی از فولاد سیرجان ایرانیان
ارزشمندترین بازیکن: علی حاجی‌پور از فولاد سیرجان ایرانیان
مراسم اختتامیه این رقابت‌ها پس از دیدار فینال در سالن اختصاصی شهداب یزد برگزار شد که سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ایران و رییس سابق فدراسیون والیبال، مهران فاطمی استاندار یزد، محمدرضا حدادزاده دادستان یزد، عباسعلی بهدانی‌فر فرمانده انتظامی استان یزد، مصطفی اعتمادیان مدیرکل حوزه استاندار و سید محمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در جایگاه وی آی پی از جمله مهمانان ویژه این مسابقه بودند.
نورپردازی، طراحی و استفاده از المان هویت بصری این دوره از مسابقات برای طراحی صحنه از ویژگی‌های این مراسم اختتامیه بود که جلوه بسیار زیبایی به سالن شهداب داده بود و تحسین بیش از شش هزار تماشاگر و برخی از بازیکنان و کادر فنی تیم‌های شرکت کننده را به همراه داشت.
سالن مملو از جمعیت بود و مشتاقانی هم که موفق به خرید بلیت نشده بودند، بیرون از سالن پشت درب‌های بسته اشک بر چشم میهمانان و تماشاگران بلیت خریداری کرده را بدرقه کردند. این استقبال علاوه بر نمایش علاقه مردم یزد به والیبال به این دلیل بود که یزدی‌ها برای نخستین بار شاهد مراسمی آسیایی با این شکل و شمایل در زادگاه خود بودند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1381752/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاس طارمی، خواب را بر اینزاگی حرام کرد!

وضعیت نامشخص سهرابیان و استقلال؛ فسخ یا وصل!

دیاز: اگر گوندوگان خوش‌شانس بود اینتر را می‌بردیم!

انریکه: ثابت کردیم هرگز تسلیم نمی‌شویم!

گواردیول: مهار مهاجمان اینتر دستاورد بزرگی است!

عیادت فلیک از مارک برنال با هدیه ویژه!

شوخی آچربی با هالند؛ بازم به ما گل نزدی!

متکبرانه‌ترین شادی گل تاریخ لیگ قهرمانان

گواردیولا: مقابل استادان دفاع عالی بازی کردیم!

شکاری در سپاهان ماندنی شد

بارلا: حیف شد، می‌توانستیم سیتی را ببریم!

کلوب بروژ 0 - 3‌ دورتموند؛ شروع مطمئن نایب قهرمان!

نمایش ضعیف ارلینگ؛ هالند مثل همیشه گم شد!

ضدحال به انریکه؛ آسنسیو باز هم مصدوم شد!

گل دوم دورتموند به کلوب بروژ توسط گیتنز

گل اول پاری سن ژرمن به خیرونا توسط نونو مندز

گل سوم دورتموند به کلوب بروژ توسط گیراسی

پنجره نقل و انتقالات ایران بسته شد

لاپورت: گواردیولا دوستم نداشت، اما دلتنگ او هستم!

بازگشت سریع السیر تراکتور از قطر به تبریز

ژابی: می‌دانم که فاینورد چه بازیکن خطرناکی دارد!

عارف در نقش ناجی تراکتور پس از 110 روز!

اولین تصاویر از مربی جدید رقیب استقلال و پرسپولیس

سرمربی‌ الوکره: این باخت را در تبریز جبران می‌کنیم!

پیش از دیدار حساس پپ دی‌بروینه را از دست داد!

تساوی یاران طارمی مقابل منچسترسیتی در شب فرار پاری‌سن‌ژرمن از شکست

گل اول دورتموند به کلوب بروژ توسط گیتنز

تکذیب یک دروغ علیه سرپرست اداره کل سخنگوی دولت پزشکیان

آیفونت رو جا بذار!

کشتی‌های تفریحی Regent Seven Seas به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مجهز شدند

گوگل در پرونده ضدانحصار اتحادیه اروپا پیروز شد و از جریمه 1٫7 میلیارددلاری رهایی یافت

اچ‌تی‌سی از هدست پیشرفته Vive Focus Vision با قیمت 1000 دلار رونمایی کرد

5 روش ژاپنی برای آرامش ذهن

«در آغوش درخت»؛ فیلمی انسانی با موضوع خانواده

بازی پر گل بایرن مونیخ و دیناموزاگرب به صورت انیمیشن

توقف بولونیا در لیگ قهرمانان اروپا

محمد محبی هنوز تست نمی‌شود!

آتالانتا توانایی بردن آرسنال را دارد!

گل دیدنی مهدی ترابی به الوکره از نمایی دیگر

صعود تاریخی ایران به رده دوم

تصاویری از ژست و تیپ پزشکیان در پاستور

استاندار جوان و اهل تسنن کردستان را بشناسید

تاکید عراقچی بر علاقمندی ایران برای گسترش همه‌جانبه روابط بین تهران و کاراکاس

واکنش جلیلی به انفجارهای تروریستی لبنان

کمالوندی: طرفین مقابل در برجام در اجرای تعهدات کوتاهی می‌کنند

واکنش داماد روحانی به ادعای جنجالی درباره نقشش در خرید پیجرها در لبنان

استفاده از پیجر در ایران هم هست؟

کارشناسان چه نظری درباره آیفون 16 دارند؟

مشکل زوم دوربین گلکسی S23 Ultra با آپدیت One UI 6.1.1 این گوشی گزارش شد

پیجر چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟