فیسبوک محفل شخصیتهای مبتنیبر هوش مصنوعی میشود
فناوری
بزرگنمايي:
آریا جوان - زومیت / فیسبوک قصد دارد امکان ساخت شخصیتهای مبتنیبر هوش مصنوعی را برای کاربرانی بیشتری مهیا کند.
متا، شرکت مادر فیسبوک، قصد دارد با توسعهی قابلیتهای هوش مصنوعی، تجربهی کاربری جدیدی را در این پلتفرم رقم بزند. براساس گزارش فایننشال تایمز، متا تصمیم گرفته است تا با ایجاد شخصیتهای مبتنیبر هوش مصنوعی که کاربران میسازند، تعاملات در فیسبوک را متحول کند. این شخصیتها مانند حسابهای کاربری واقعی پروفایل و بیوگرافی و محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی خواهند داشت و کاربران میتوانند با آنها تعامل داشته باشند.
توسعهی ایدهی مذکور بهواسطه استودیو هوش مصنوعی متا اتفاق خواهد افتاد که پیشاز این نیز امکان ساخت شخصیتهای هوش مصنوعی را فراهم کرده بود. به گفتهی معاون محصول هوش مصنوعی مولد متا، این سرویس درحالحاضر صدهاهزار شخصیت هوش مصنوعی را در خود جای داده است.
هدف متا گسترش دسترسی به این استودیو در کشورهای بیشتر و تمرکز بر اجتماعیترکردن تعاملات با هوش مصنوعی در دو سال آینده است. این امر شامل امکان ساخت نسخههای هوش مصنوعی از اینفلوئنسرهای فیسبوک و اینستاگرام نیز میشود تا دنبالکنندگان آنها بتوانند با نسخهی مجازی آنها گفتوگو کنند.
بااینحال، طرح مذکور با مشکلات و نگرانیهای جدی نیز روبهرو است. یکی از این نگرانیها مهم مربوط به مسائل ایمنی و محتوای نامناسب میشود. تجربهی پلتفرمهایی مانند Character.AI نشان داده که رباتهای هوش مصنوعی مبتنیبر گفتوگو، بهراحتی میتوانند از محدودیتها عبور کنند و کاربران، بهویژه نوجوانان را در معرض محتوای نامناسب قرار دهند.
خطر انتشار اطلاعات نادرست و اخبار جعلی نیز از دیگر نگرانیهای جدی رباتهای هوش مصنوعی مبتنیبر گفتوگو محسوب میشود. حجم زیاد محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی در فیسبوک خود گویای دشواری مقابله با انتشار اطلاعات نادرست است و اضافهشدن شخصیتهای هوش مصنوعی میتواند این مشکل را تشدید کند.
در مقابل، طرح جدید فیسبوک میتواند بهجای کمک به تولیدکنندگان محتوا، به آنها آسیب بزند. به گفتهی رئیس سابق تیم نوآوری تولیدکنندگان متا، شخصیتهای هوش مصنوعی فاقد تجربیات زیسته و احساسات و قابلیت همدلی با انسانها هستند و این میتواند باعث کاهش کیفیت محتوا و بیاعتمادی کاربران شود.
در واقع، سیل محتوای بیکیفیت تولیدشده با هوش مصنوعی میتواند ارزش کار تولیدکنندگان واقعی را کاهش دهد. در نهایت، متا با این طرح با دوگانگی بزرگی روبهرو است. ازیکسو، فرصتی برای افزایش تعاملات و نوآوری در پلتفرم خود دارد و ازسویدیگر، با مشکلات جدی درزمینه ایمنی و اطلاعات نادرست و تأثیر بر تولیدکنندگان محتوا مواجه است. موفقیت این طرح به توانایی متا در مدیریت این چالشها بستگی دارد.
-
يکشنبه ۹ دي ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵:۵۳
-
۶ بازديد
-
-
آریا جوان
لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1432687/