یک تهیهکننده: اپل احتمالاً بدترین بازاریاب کل کیهان است!
نگاه سیاسی
بزرگنمايي:
آریا جوان - زومیت / تهیهکنندهی باسابقه، از همکاری ناامیدکنندهی خود با اپل تیوی پلاس میگوید و توضیح میدهد چرا حتی بهترین سریالها هم به فراموشی سپرده میشوند.
درحالحاضر بیش از 5 سال از آغاز فعالیت اپل تیوی پلاس میگذرد، اما غیر از موفقیت چشمگیر آثاری مثل تد لاسو، این سرویس استریم تا همین اواخر نتوانسته بود توجه عموم کاربران را جلب کند. اکنون بهنظر میرسد تهیهکنندهای که قبلاً برای اپل سریال ساخته است، دلیل وضعیت فعلی را خوب میداند.
رافا سیلز راس از نشریهی ورایتی با الکس برگر تهیهکنندهی سریال La Maison برای اپل تیوی پلاس گفتوگو کرده و بهنظر میرسد این همکاری تجربهی چندان خوشایندی برای برگر نبوده است و او قصد ندارد دوباره چنین کاری را تکرار کند.
بازار ![]()
برگر میگوید: «بازاریابی، سریال را میسازد. اپل احتمالاً بدترین بازاریاب کل کیهان است که بازاریابی آن برای گوشی آیفون بهترین و برای سریالهای تلویزیونی، بدترین در نظر گرفته میشود. آنها اصلاً بازاریابی نمیکنند و این موضوع برای سریال La Maison مشکلساز شد. ما کار فوقالعادهای تولید کردیم که در فرانسه و بخشهایی از اروپا بسیار موفق بود، اما اپل هیچ تلاشی برای تبلیغ آن نکرد؛ موضوعی که مرا دیوانه میکند.»
زمانی که از برگر پرسیده شد با وجود اطلاع از ضعف بازاریابی اپل، چرا La Maison را به این سرویس سپرد، او پاسخ داد: «امید. ما امید داشتیم.»
برگر در بخش دیگری از توضیحاتش گفت: «اپل تیوی پلاس پیشازاین هرگز در فرانسه سریالی تولید نکرده بود و در اروپا هم سابقهی چندانی نداشت. البته Slow Horses در بریتانیا آغاز شد، اما باز هم پروژهای مشترک با آمریکا بود. امیدوار بودم بتوانم آنها را تغییر بدهم؛ ولی خیلی زود ناامید شدیم و حس کردیم آنها عملاً دارند خودشان به خودشان ضربه میزنند. چرا؟ واقعاً نمیدانم.»
در پایان، برگر با لحنی ناراحتکننده میگوید: «این سریالها معمولاً به چشم هیچکس نمیآیند و چنین موضوعی واقعاً جای تأسف دارد.»
-
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۹:۵۸
-
۶ بازديد
-

-
آریا جوان
لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1489230/