آریا جوان
همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد
هوشمندسازی 100 درصدی خدمات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی
دوشنبه 23 بهمن 1402 - 17:18:16
آریا جوان - مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از هوشمندسازی 100 درصدی خدمات این شرکت خبر داد و گفت: این شرکت به صورت کامل به تعهدهای خود در زمینه بند ج تبصره 7 قانون بودجه سال 1402 مبنی بر هوشمندسازی حداقل 20 درصد خدمات دستگاه‌های اجرایی عمل کرده است.

عباس باصفا در گفت‌وگو با خبرنگار شانا همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ارائه گزارش عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش در پنجره ملی هوشمند و پنجره مدیریت زمین در این باره اظهار کرد: طبق بند ج تبصره 7 قانون بودجه سال 1402، همه دستگاه‌های اجرایی موظفند تا پایان تیرماه 1402 حداقل 20 درصد از خدمات خود را به‌صورت هوشمند ارائه کنند که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکنون در این باره صددرصد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی 75 درصد از خدمات خود را هوشمند کرده و به همه تعهدهای خود در این زمینه عمل کرده است.
وی تأکید کرد: همچنین به منظور اجرای ماده 5 مصوبه جلسه دوازدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با پدیده زمین‌خواری، تخریب اراضی ملی، منابع طبیعی کشور و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و برای آسان‌سازی همکاری‌های میان‌دستگاهی و اجرا و پیاده‌سازی نهایی سامانه پنجره واحد زمین، ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ستاد و 37 منطقه شرکت ملی پخش، ستاد و 12 منطقه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و شرکت پالایش نفت آبادان تاکنون به پنجره واحد زمین متصل شده‌اند و همه استعلام‌ها از طریق این سامانه انجام می‌شود.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نخستین شرکت در سطح وزارت نفت و از معدود دستگاه‌های اجرایی کشور به شمار می‌آید که به پنجره واحد زمین متصل شده است.
انتخاب شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان برترین دستگاه در جشنواره شهید رجایی
باصفا افزود: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین در سال 1401 در جشنواره شهید رجایی به‌عنوان برترین دستگاه اجرایی با کسب 1667.71 از مجموع 2000 امتیاز ممکن (مشتمل بر 822,25 امتیاز در بُعد شاخص‌های عمومی و 845,46 امتیاز در بُعد شاخص‌های اختصاصی) انتخاب شد.
وی تأکید کرد: با همکاری و تلاش‌های همکاران مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات در ستاد و شرکت‌های تابعه، با 21 درصد سهم در کارگروه‌های ارزیابی و تحقق 95.6 درصد شاخص‌های توسعه دولت هوشمند در ارزیابی عملکرد، رتبه نخست را در ستاد وزارت نفت و شرکت‌های تابعه را در سال 1401 به دست آوردیم.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: شرکت‌ها در حوزه دولت الکترونیک در سه محور رضایتمندی مردم، بهره‌وری و تعالی، عدالت و پنج معیار رضایتمندی از خدمات، پاسخگویی، سهولت دسترسی به خدمات، هوشمندسازی و شفافیت، ده شاخص و بیست‌ویک سنجه مورد ارزیابی قرار گرفتند که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این ارزیابی‌ها از بیست و یک سنجه، توانست امتیاز کامل را در 18 سنجه کسب کرده و در سه سنجه حائز امتیاز 99، 80 و 60 درصد شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/1269720/هوشمندسازی-100-درصدی-خدمات-شرکت-ملی-پالایش-و-پخش-فرآورده‌های-نفتی
بستن   چاپ