آریا جوان
فیل اسپنسر با عرضه بسته‌های الحاقی فریبنده مخالف است
چهارشنبه 30 آبان 1403 - 12:08:15
آریا جوان - زومجی / فیل اسپنسر در جدیدترین مصاحبه خود توضیح داد با عرضه بسته‌های الحاقی فریبنده که محتوای آن‌ها به عمد از بازی اصلی حذف شده‌اند، مخالف است.
در جدیدترین اخبار گیمینگ‌بولت می‌خوانیم، مایکروسافت با عرضه بسته‌های الحاقی Shattered Space برای بازی Starfield و Vessel of Hatred برای بازی Diablo 4 نشان داده است با انتشار دی‌ال‌سی و گسترش محتوای بازی‌های خود پس از انتشار آن‌ها مشکلی ندارد. بااین‌حال آیا می‌توانیم انتظار داشته باشیم انتشار بسته الحاقی به یکی از اهداف اصلی توسعه‌دهندگان در استودیوهای فرست-پارتی مایکروسافت تبدیل شود؟
درپاسخ‌به همین سوال، فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در مصاحبه‌ای با مجله Game File خاطرنشان کرد که توسعه بسته‌های الحاقی و گسترش بازی‌ها پس از انتشار به‌هیچ وجه یک دستور اجباری از مقام‌های بالادست به استودیوهای فرست-پارتی ایکس باکس نخواهد بود. اسپنسر در ادامه گفتگوی خود تاکید کرد که بیشتر از هرچیزی درباره این موضوع، شخصا با انتشار بسته‌های الحاقی فریبنده که محتوای آن‌ها بخاطر طمع سازندگان از تجربه اصلی حذف شده‌اند تا در قالب بسته گسترشی بعد عرضه به بازیکن‌ها فروخته شوند، مخالف است و در عوض می‌خواهد بسته‌های الحاقی به گسترش ارزش واقعی تجربه اصلی اضافه کنند.

آریا جوان


فیل اسپنسر دراین‌باره گفت: «این واقعا به سازندگان ربط دارد که چه برنامه‌ای برای داستان‌هایشان دارند و تصمیم‌گیری به آن‌ها واگذار شده است. من فکر می‌کنم عرضه بسته الحاقی می‌تواند یک راه عالی برای جذب مجدد بازیکن‌هایی باشد که احتمالا تجربه بازی را کنار گذاشته‌اند. بااین‌حال من بسته‌های گسترشی فریبنده را دوست ندارم. من نمی‌خواهم دی‌ال‌سی همان بخش سوم بازی اصلی باشد که توسعه‌دهنده قبل انتشار آن را جدا کرده است».
رئیس گیمینگ مایکروسافت در ادامه خاطرنشان کرد که انتشار هر محصولی می‌تواند تجربه‌های بیشتری را به توسعه‌دهندگان و ناشران یاد دهد که یکی از مثال‌های آن بسته الحاقی Shattered Space بازی Starfield است که پس از عرضه امسال با واکنش‌های منفی بازیکن‌ها همراه شد و بسیاری به عدم وجود ویژگی‌های جدید در آن انتقاد داشتند.
اسپنسر در نکته‌ای جالب توضیح داد که این انتقادها از کمبود محتوا و ویژگی‌های تازه در بسته الحاقی Shattered Space باعث شد تاد هاوارد، کارگردان بازی به فکر فرو برود که آیا ادغام کردن محتوای این دی‌ال‌سی با به‌روزرسانی رایگان وسایل نقلیه می‌توانست بازخوردهای بهتری به همراه داشته باشد یا خیر.


اسپنسر دراین‌باره افزود: «ما همیشه در حال یادگیری هستیم. تاد و من درباره بسته الحاقی Shattered Space صحبت کردیم. Starfield اثری است که من ساعت‌ها برای تجربه آن وقت گذاشتم و واقعا دوستش دارم. بتسدا در طول چندین سال توسعه بازی ویژگی‌های زیادی را در بازی گنجاند و سپس یک بسته الحاقی را منتشر کرد. من فکر می‌کنم برخی بازخوردهای بازیکن‌ها به درخواست برای گنجاندن ویژگی‌های بیشتر در بسته الحاقی منتهی می‌شد. ازطرفی بازیکن‌ها می‌خواستند بفهمند تا کی برای اضافه شدن وسایل نقلیه به بازی باید صبر کنند.»
در نهایت اسپنسر تاکید کرد که توسعه بسته‌های الحاقی و محتوای گسترشی پس از عرضه برای تمام استودیوهای فرست-پارتی ایکس باکس الزامی نیست: «من فکر می‌کنم توسعه‌دهندگان تلاش می‌کنند تعادل مناسبی بین ارزش یک بسته الحاقی و تلاشی که برای توسعه آن نیاز است، برقرار کنند. همیشه راهی متعادل برای مدیریت محتوای بازی به‌صورت ماه به ماه وجود دارد. بااین‌حال لزومی ندارد تمام بازی‌ها محتوای گسترشی دریافت کنند.»

http://www.javanannews.ir/fa/News/1414302/فیل-اسپنسر-با-عرضه-بسته‌های-الحاقی-فریبنده-مخالف-است
بستن   چاپ