آریا جوان - دیجیاتو / مشکلات نرمافزاری و زیرساختهای مالی ارائه این سرویس را برای اپل دشوار کرده بود.
اپل ظاهراً پروژه سرویس حق اشتراک سختافزاری خود برای آیفونها را لغو کرده است. در این سرویس قرار بود مشتریان بتوانند با پرداخت ماهانه مبلغی (معمولاً در بازه 12 تا 24 ماه) گوشی آیفون داشته باشند. این راهکار میتوانست گزینهای عالی برای کسانی باشد که نمیخواستند یکجا هزینه زیادی برای خرید آیفون بکنند اما بلومبرگ میگوید نارضایتی احتمالی شرکا از دلایل لغو این پروژه بوده است.
عرضه این سرویس بارها عقب افتاد و درنهایت شرکت تصمیم گرفت آن را لغو کند. اگرچه گزارش شده بود این سرویس بهدلیل مشکلات نرمافزاری با موانع جدی روبهرو شده، این احتمال نیز وجود داشت که این حرکت باعث نارضایتی شدید شرکای اپراتوری اپل شود.
مشکلات موجود بر سر راه سرویس حق اشتراک آیفون اپل
به گزارش بلومبرگ، مشکلات نرمافزاری و زیرساختهای مالی، ارائه این سرویس را برای اپل دشوار کرده بود. «مارک گرمن»، خبرنگار این رسانه، میگوید مدیران ارشد اپل به تیم خود دستور داده بودند کار روی این پروژه را از سر بگیرند اما علت لغو این پروژه کمبود انگیزه نبوده است. یکی از دلایل اصلی قوانین جدید آژانس مستقل مالی «Consumer Financial Protection Bureau» برای خدمات «الان بخر، بعداً پرداخت کن» بود که شرایط را پیچیدهتر میکرد.
علاوهبراین ممکن بود اپل با این سرویس حق اشتراک آیفون، شرکای اپراتوری خود را شدیداً ناراضی کند. در ایالات متحده و بسیاری از کشورها، این شرکت برای عرضه آیفون به مشتریان به این اپراتورها وابسته است. این اپراتورها معمولاً پیشنهادهای جذاب و برنامههایی ارائه میدهند که مصرفکنندگان را در دورهای معین تشویق به خرید دستگاههایی میکند که اپراتور آنها را قفل کرده. بدون حمایت این شرکا، اپل مجبور میشد مسئولیت کامل تبلیغات آیفون را برعهده بگیرد که تصمیمی بسیار پرهزینه به حساب میآید.
همچنین نارضایتی اپراتورها میتوانست باعث شود این شرکتها بهجای آیفون، گوشیهای رقبای اپل را به بازار عرضه کنند که احتمالاً ضربهای جدی به فروش سالانه این غول فناوری وارد میکرد.
درنهایت، سرویس اشتراک سختافزاری آیفون به یکی از پروژههای شکستخورده اپل تبدیل شد. باوجود شکست در این حوزه اپل همچنان در بسیاری از زمینههای دیگر بر رقبا برتری دارد.
http://www.javanannews.ir/fa/News/1429658/لغو-پروژه-حق-اشتراک-آیفون؛-اپل-نگران-نارضایتی-شرکای-خود-بود