آریا جوان
رهبر سامسونگ استراتژی بقای این شرکت را مشخص کرد
سه شنبه 28 اسفند 1403 - 16:30:03
آریا جوان - زومیت / سامسونگ با چالش‌های مختلفی مواجه شده است و مدیرانش برای عبور از این بحران‌ها باید تصمیمات جسورانه‌ای بگیرند.
جی وای لی، رئیس هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ الکترونیکس از مدیران این شرکت خواسته است تا با رویکرد سرنوشت‌ساز و حیاتی به بحران‌های کنونی پاسخ دهند. غول فناوری کره‌ی جنوبی با چالش‌های متعدد از جمله کاهش سهم بازار و افت سوددهی در بخش‌های مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کند.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، لی با انتشار پیام ویدیویی خطاب به حدود 2000 مدیر ارشد سامسونگ تأکید کرد که شرکت متبوعش باید رویکردی تهاجمی برای مقابله با چالش‌های ناشی از عصر جدید در پیش بگیرد؛ عصری که تحت سلطه‌ی هوش مصنوعی قرار دارد.
در پیام جی وای لی تأکید شده است که سامسونگ برای عبور از وضعیت کنونی به تغییرات استراتژیک نیاز دارد. طبق پیش‌بینی‌ها، سود عملیاتی این شرکت در سه‌ماهه‌ی نخست 2025 حدود 22٫5 درصد کمتر از سال گذشته خواهد بود.

آریا جوان


بازار
لی در بخشی از پیام خود می‌گوید: «سامسونگ با مسئله‌ی بقا روبه‌رو است. باید از بالا تا پایین سازمان بازنگری عمیقی داشته باشیم. باید برای آینده سرمایه‌گذاری کنیم، حتی اگر به معنای فدا کردن سود کوتاه‌مدت باشد.»
به مدیران حاضر در سمینار سامسونگ، پلاک کریستالی با ابعاد کارت ویزیت اهدا شد که روی آن عبارت انگیزشی حک شده بود: «کارکنان سامسونگ؛ قوی در بحران، ماهر در بازگشت و بی‌رحم در رقابت.»
داده‌های جدید نشان می‌دهند که سهم سامسونگ در بازار تلویزیون از 30٫1 درصد در سال 2023 به 28٫3 درصد در سال 2024 کاهش یافته و در بخش گوشی‌های هوشمند نیز این شرکت از سهم 19٫7 درصد در سال 2023 به 18٫3 درصد در سال 2024 رسیده است. سهم شرکت کره‌ای در بازار تراشه‌های حافظه نیز از 42٫2 درصد در سال 2023 به 41٫5 درصد در سال 2024 کاهش یافت.
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سامسونگ، حافظه‌های با پهنای باند بالا (HBM) است. در دوره‌ای که تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی به‌شدت افزایش یافته، با کمبود عرضه‌ی حافظه‌های HBM مواجه شده‌ایم. با‌این‌حال، سامسونگ حتی در چنین شرایطی نیز نتوانست حافظه‌های HBM خود را به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی، یعنی انویدیا بفروشد.
به‌ بیان دیگر سامسونگ در حوزه‌ی حافظه‌های با پهنای باند بالا از رقیب کره‌ای خود یعنی SK Hynix عقب افتاده است. به‌نظر می‌رسد سامسونگ برای بازپس‌گیری جایگاه خود، به تغییرات استراتژیک عمیقی نیاز دارد؛ تغییری که لی تأکید می‌کند باید با روحیه‌ی رقابتی بالا و تصمیم‌های جسورانه همراه باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/1471850/رهبر-سامسونگ-استراتژی-بقای-این-شرکت-را-مشخص-کرد
بستن   چاپ