آریا جوان - به فکر رونق کسب و کار یا کسب درآمد از اینستاگرام هستید؟ این شبکه اجتماعی محبوب که در ابتدا با هدف ایجاد یک پلتفرم اشتراکگذاری عکس معرفی شد، حالا به یک فضای تجاری تبدیل شده است که میتواند توسط هرکسی مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله ما جدیدترین تکنیکهای کسب درآمد از اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر پول بیشتری میخواهید خواندن این مطلب را از دست ندهید.
نحوه کسب درآمد از اینستاگرام
اینستاگرام یک فضای ایدهال برای فروش محصولات یا خدماتی است که به خوبی به صورت بصری قابل نمایش باشند. به عبارت دیگر اگر محصول، خدمات یا مهارتی دارید که قابل نمایش در عکس است به احتمال زیاد میتوانید فالور جذب کنید و در نهایت به فروش دست یابید. در ادامه بعضی از این روشها را معرفی میکنیم.
1. اینفلوئنسر شوید
اینفلوئنسر کسی است که با به اشتراکگذاری مطالب آنلاین، از شهرت و اعتماد در میان افراد زیادی برخوردار است. یک اینفلوئنسر میتواند مخاطبان خود را به خرید یک محصول یا خدمات خاص تشویق کند، چون آنها به او اعتماد دارند. بنابراین برندها و کسبوکارها تمایل دارند با آنها برای تبلیغات همکاری کنند.
اگر ایده جالبی دارید که فکر میکنید میتواند برای مخاطبان زیادی جذاب باشد، شروع به تولید محتوا در آن زمینه کنید. شما میتوانید شروع به آموزش کنید، تصاویر جذاب به اشتراک بگذارید، مخاطبان را بخندانید و … . برای تاثیرگذاری بیشمار ایده وجود دارد، اما باید ببینید شما در اجرای چه کاری موفق عمل میکنید؟
یک اینفلوئنسر باید علاوه بر جذب فالوور، سعی کند اعتماد مخاطبانش را جلب کند و آنها را با محتوایی که به اشتراک میگذارد درگیر کند. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که برای افزایش درآمد و جلب توجه مخاطب چگونه باید پست بگذارید.
به عنوان یک اینفلوئنسر شما باید در قالب پست یا استوری، شروع به تبلیغ یک برند یا یک محصول کنید. بنابراین بسیار مهم است که مخاطبان خود را بشناسید. شما باید کاملا بدانید کسانی که شما را دنبال میکنند از چه قشری هستند و به چه چیزهایی علاقه دارند و تبلیغاتی مناسب با سلیقه مخاطبانتان انجام دهید. استفاده از امکانات تحلیلی پروفایل تجاری اینستاگرام به شما در شناخت مخاطب کمک زیادی میکند.
مراقب باشید در تلاش برای کسب درآمد فالورها و اعتمادشان را از دست ندهید. در تبلیغات زیادهروی نکنید و همچنین تبلیغات نامربوط به موضوع صفحهتان نیز انجام ندهید. همچنین بهتر است زیر پستهای تبلیغاتی، عنوان کنید که پست تبلیغاتی است.
2. Affiliate شوید
شما میتوانید در اینستاگرام شروع به فروختن محصولات دیگران کنید و کمیسیون بگیرید. بسیاری از برندها از طریق affiliate marketing محصولات خود را به فروش میرسانند و بسیاری نیز از این طریق در اینستاگرام درآمد کسب میکنند. affiliate از طریق لینکهای قابل پیگیری یا کدهای تبلیغاتی کسب درآمد میکنند، بنابراین هر کلیک روی لینک آنها که منجر به فروش شود، برابر با کسب درآمد است.
تفاوت affiliate و اینفلوئنسر این است که affiliate به صورت درصدی با یک برند همکاری میکند؛ یعنی در صورت فروش محصول درآمد دارد. اما درامد یک اینفلوئنسر وابسته به فروش نیست بلکه تنها تبلیغات و ایجاد اگاهی کافیست.
تولید پستهای جذاب و درگیر کننده، بدون اینکه هیچ فشار یا اصراری به مخاطب القا شود کلید موفقیت در این کار است. از آنجا که شما تنها میتوانید یک لینک در Bio اینستاگرام خود داشته باشید، زیر هر پست، عنوان کنید که این محصول را میتوانید از طریق لینک موجود در Bio خریداری کنید.
در حال حاضر در ایران شما میتوانید با برند بزرگ دیجی کالا، به عنوان affiliate همکاری کنید.
3. محصول یا خدمات خود را بفروشید
اینستاگرام تماما به محتوای تصویری مربوط میشود. بنابراین اگر مهارتی دارید که به خوبی در قالب تصویری قابل معرفی است احتمالا در اینستاگرام خواهید توانست به سادگی آنرا بفروشید. برای مثال عکاسان زیادی هستند که از طریق اینستاگرام به شهرت رسیدهاند و حالا درآمد خوبی از این طریق دارند.
محصولات فیزیکی نیز همینطور هستند. اگر تولیدکننده هستید یا به عنوان یک واسطه میتوانید محصولی را بفروشید، اینستاگرام میتواند تا حد زیادی به شما کمک کند. این فضای مجازی قدرتمند در حال حاضر برای بسیاری از افراد که نمیتوانند یک فروشگاه داشته باشند، فرصت فروش را به صورت کاملا رایگان فراهم کرده است.
خوشبختانه اینستاگرام نیز اینکار را راحتتر کرده است. شما میتوانید تصاویر محصولاتتان را آپلود کنید و بعد با تگ کردن آنها امکان خرید تنها با یک کلیک را برای مخاطبان فراهم خواهد بود. اما این امکان در ایران در حالت عادی وجود ندارد اما شرکتهایی هستند که میتوانند این خدمات را به شما ارائه کنند تا امکان فروش مستقیم با تنها یک لمس برای شما ایجاد شود.
نکاتی برای افزایش درآمد از اینستاگرام
استفاده از نرمافزارها، پیروی از بایدها و نبایدها و تولید محتوای مناسب مهمترین فاکتورها برای افزایش درآمد شما در اینستاگرام هستند. نکات زیر چیزهایی هستند که باید رعایت کنید تا درآمد شما از اینستاگرام همواره حفظ شود.
1. حساب کاربری تجاری داشته باشید
احتمالا میدانید که اکانت اینستاگرام دو حالت تجاری و شخصی دارند. داشتن یک اکانت تجاری کار سادهای است. تنها کافیست ابتدا پروفایل خود را به روی همه باز بگذارید و سپس با اتصال آن به حساب کاربریتان در فیس بوک آن را به یک اکانت تجاری تبدیل کنید.
بیشتر بخوانید: شرایط و چگونگی گرفتن تیک آبی در اینستاگرام
2. به بایدها و نبایدها توجه کنید
اینستاگرام دارای قوانین مفصلی در رابطه با چگونگی پستها، نوع تصاویر یا ویدئوها و تعداد پستهایی که روزانه میتوانید قراردهید، است. رعایت این قوانین میتواند شانس شما را در کسب درآمد از اینستاگرام افزایش دهد. اینستاگرام حتی تعداد هشتگهایی را که میتوانید استفاده کنید محدود میکند. بنابراین شما نمیتوانید به طور تصادفی حساب اینستاگرام خود را با بیش از 30 هشتگ نامربوط به محتوا به یک هرزنامه تبدیل نمایید.
بایدها و نبایدهایی که باید در پست گذاری رعایت کنید عبارتند از:
بهتر است که روزانه یک تا دو پست در صفحه خود قرار دهید تا مخاطبان شما به اندازه کافی در هر روز شما را ببینند. در اینصورت شما همچنین زمان کافی برای تولید محتوای منحصر به فرد و با کیفیت خواهید داشت.
یک کپشن ایدهآل حدود 138 تا 150 کاراکتر دارد. در پستهای تبلیغاتی این عدد بهتر است به 125 کاراکتر برسد.
تعداد هشتگ بهینه برای هر پست بین 5 تا 10 تاست. اگرچه بیش از 20 هشتگ هم ممکن است اما توصیه نمیشود. اینستاگرام ممکن است در صورت وجود بیش از 20 هشتگ در پستها، شما را «shadow ban» کند. shadow ban یعنی پستهایتان در نتیجه جستجوی هشتگها در نتایج بالا به نمایش درنخواهند آمد.
3. استفاده مناسب از فیلترهای عکس اینستاگرام
استفاده بهینه از فیلترهای عکس موجود در اینستاگرام تاثیر بسزایی در تعداد لایکهایی که پستهای شما دریافت میکنند دارد. در جدول زیر میتوانید فیلترهای محبوب در دنیا و کسبوکارهای مختلف را ببینید و با توجه به زمینه کاریتان از فیلترها برای جذب بیشتر مخاطب استفاده کنید.
فیلترهای محبوب در جهان | فیلترهای محبوب برای فشن | فیلترهای محبوب برای غذا | فیلترهای محبوب برای سلفی |
---|
Lark | Valencia | Normal | Normal |
Lark | Normal | Helena | Slumber |
Juno | Brooklyn | Skyline | Skyline |
Gingham | Kelvin | | |
Valencia | Valencia | | |
نکات پست گذاشتن برای افزایش درآمد
قبل از شروع به کار در حساب اینستاگرامتان باید تعدادی فالوور داشته باشید تا اولین پستهایتان برای 0 مخاطب نباشد. بعد از آن باید شروع کنید و با رعایت نکات زیر فالوورهای طرفدار به کسب و کار خود جلب نمایید.
1. حسابکاربری خود را بهینه کنید
بهتر است username انتخابی شما کمتر از 30 کاراکتر داشته باشد. در حالت ایدهآل، نام کاربری شما از طریق جستجوی یک کلیدواژه باید پدیدار شود و انتخاب یوزرنیم مناسب اولین قدم برای این کار است. حساب کاربریتان همچنین باید با نام برند شما و در تمام شبکههای اجتماعی یکسان باشد.
در قسمت bio، تا 150 کاراکتر بنویسید. شما میتوانید لینک وبسایت خود را در آن قرار دهید یا به معرفی برند خود بپردازید. این قسمت برای بهینه سازی حسابکاربریتان بسیار کلیدی است.
2. یک هشتگ تولید کنید
برای مثال اگر نام برند شما «انگیزه» است، یک هشتگ #انگیزه تولید کنید. بنابراین هر زمان که بخواهید میتوانید با جستجوی هشتگ خودتان به راحتی متوجه شوید که چه مطالبی در ارتباط با شما در اینستاگرام وجود دارد. شما همچنین میتوانید از طریق پلتفرمهای دیگر و بازاریابی آنلاین و آفلاین این هشتگ را ترویج دهید.
3. از هشتگهای مرتبط و خلاق استفادهکنید
اگرچه میتوانید زیر هر پست 30 هشتگ قراردهید، اما این کار خطرناکی است. توصیه میشود بین 5 تا 10 هشتگ محبوب و مرتبط با کسب و کار و محصولات خود داشته باشید.
4. در مکالماتی که مرتبط شرکت کنید
با استفاده از هشتگهایتان، اکانتهای مشابه با برند خودتان را پیدا کنید و در مکالمات آنها و مخاطبانشان شرکت کنید. در اینصورت میتوانید فالوور جدید جذب کنید.
5. کپشن جذاب بنویسید
کپشن اینستاگرام برای توصیف یا تعریف عکسی که بارگزاری میکنید است تا به درک بیشتر مخاطب و انتقال پیام شما کمک کند. بهترین کپشن، به گونهای است که مخاطب شما را به شرکت در گفتگوی زیر پست و البته لایک کردن آن تشویق کند.
6. مسابقه برگزار کنید
با درنظر گرفتن یک جایزه رقبا و مخاطبانتان را به یک مسابقه دعوت کنید. مسابقاتی که برگزار میکنید باید یک هشتگ مخصوص داشته باشند. همچنین باید برای انتخاب برنده و قوانین مسابقه به خوبی برنامهریزی کنید.
برای مثال شما میتوانید یک تصویر ویژه برای مسابقهتان تهیه کنید و با هشتگ مخصوص به مسابقات آن را بارگزاری نمایید. سپس در قسمت کپشن تمام قوانین مسابقه را تعریف کنید. در اینجا باید خلاقیت زیادی به خرج دهید تا مخاطب به صورت غیر مستقیم صفحه شما را تبلیغ کند و البته خودش نیز با حساب کاربریتان ارتباط برقرار کند، کامنت بگذارد و … .
7. از استوری و لایو اینستاگرام غافل نشوید
استوریهای اینستاگرام به بخش مهمی تبدیل شدهاند و رشد آنها هنوز هم ادامه دارد. اولین قدم در بهرهبرداری از این امکان اینستاگرام در راستای کسب درآمد، تسلط بر امکانات آن است. روشهای زیادی وجود دارند که میتوانید استوریهای خود را جذاب و کاربردی کنید. شما میتوانید روی آنها متن بنویسید، از مخاطب سوال بپرسید، یک نظر سنجی راه بیاندازید، یا آنها را به مراجعه به وبسایتتان دعوت کنید. و این امکانات تمامی ندارند. بنابراین در انتقال پیام خود به مخاطبانتان خلاقیت به خرج دهید.
قابلیت لایو اینستاگرام نیز میتواند به برندسازی و تبلیغات شما بسیار کمک کند. برای مثال شما میتوانید در قالب یک لایو خودتان و کارتان را معرفی کنید، از نمایشگاهتان فیلمبرداری کنید، یا با افراد محبوب یا متخصص در زمینهی مرتبط با کارتان مصاحبه کنید. یا اگر یک صفحه آموزشی دارید می توانید یک جلسه سوال و جواب برگزار کنید و … .
8. مرتب پستگذاری کنید
کلید موفقیت در اینستاگرام تداوم و طراحی یکپارچه پستهاست. یک فیلتر، فونت یا یونیفرم ویژه برای پستهای خود در نظر بگیرید فالوورهایتان بدون دیدن نام کاربریتان و تنها از طریق دیدن تصویر پست، بدانند که مربوط به برند شماست. در اینصورت حتی اگر پست شما به اشتراک گذاشته شد، همه میدانند که آن محتوا مربوط به چه کسی است و شاید هم ترغیب شوند که شما را دنبال کنند.
9. با اینفلوئنسرها و اکانتهای مرتبط ارتباط برقرار کنید
با اینفلوئنسرها و اکانتهای مرتبط با کسبوکار خودتان ارتباط برقرار کنید و با پرداخت پول یا مبادله تبلیغات کنید. برای مثال اگر شما تعداد زیادی فالوور دارید، میتوانید با همکاری یک اکانت مشابه دیگر، شما برای او تبلیغ کنید و او نیز برای شما. همچنین اگر توانایی دارید میتوانید از affiliate ها برای افزایش فروشتان استفاده کنید.
10. از امکانات مکانی استفاده کنید
در هشتگهای خود از geotag ها یا تگهای چغرافیایی استفاده کنید تا کاربران محلی راحتتر به شما دسترسی پیدا کنند.
11. همهجا حساب کاربری خود را تبلیغ کنید
برای مثال میتوانید روی کارت ویزیت، در وبسایت یا سایر فضاهای مجازی حساب کاربری خودتان را در اینستاگرام تبلیغ کنید. از دیگران بخواهید در صورت تمایل شما را دنبال کنند.
جمع بندی
شروع به تحقیق کنید. افراد موفق در اینستاگرام را پیدا کنید و ببینید که آنها چگونه توانستهاند به کسب درآمد در اینستاگرام دستیابند. بدون اینکه به سراغ رباتها و برنامههای افزایش فالوور بروید، شروع به جذب طرفدارانی کنید که به شما اعتماد دارد و می توانند به مشتریان ثابت و وفادارتان تبدیل شوند. کسب درآمد از اینستاگرام، کار زمانبری است و شاید قبل از رسیدن به درآمد لازم باشد ماهها روی آن زمان بگذارید. اما اگر به درستی اینکار را انجام دهید، حتما موفق خواهید شد. نظر شما در رابطه با کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟ آیا ایدهای برای افزایش این درآمد دارید؟ خود شما چقدر در اینستاگرام خرید میکنید یا تحت تاثیر تبلیغات قرار میگیرید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبان انگیزه به اشتراک بگذارید.
http://www.javanannews.ir/fa/News/702792/آموزش-اصولی-و-حرفهای-برای-کسب-درآمد-از-اینستاگرام