آریا جوان

آخرين مطالب

پورمحمدی: با احساس مسئولیت، در انتخابات شرکت می‌کنیم نگاه سیاسی

پورمحمدی: با احساس مسئولیت، در انتخابات شرکت می‌کنیم
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ایسنا / کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اجازه ندهیم دیگران بر افکار ما تسلط پیدا کنند. با احساس مسئولیت، توکل بر خدا و حسن ظن به این‌که انتخابات برکات زیادی برای ما خواهد داشت در انتخابات شرکت می‌کنیم.
مصطفی پورمحمدی چهارشنبه شب با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: باید فضای اجتماعی را اشباع و آگاهی عمومی را بالا ببریم. گفت‌وگویی که شب گذشته با فعالان فضای مجازی داشتم با همین هدف برگزار شد.
وی افزود: خیلی‌ از دوستان از 15 تا 20 سال پیش زنبیل‌های خود را گذاشته بودند و منتظر انتخابات بودند و برخی در انتخابات مجلس هم حضور فعال داشتند اما من آمادگی قبلی نداشتم و بعد از حادثه غیرمنتظره‌ای که برای رئیس‌جمهوری شهید پیش آمد و برگزاری یک انتخابات زودهنگام وارد عرصه شدم.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم جدای از این‌که به چه کسی رأی می‌دهند، مشارکت‌شان در انتخابات، معنی همبستگی و انسجام ملی می‌دهد و مهم است نشان دهیم که خودمان سرنوشت خود را تعیین می‌کنیم نه دشمنان. با رأی بالای رئیس جمهوری منتخب فرصت و امکان و توان بیشتری برای حل مشکلاتی مثل رفع تحریم‌ها خواهیم داشت.
پورمحمدی یادآور شد: برخی می‌گویند اگر در انتخابات شرکت کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ حالا اگر در انتخابات نیاید چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا مشکلی حل می‌شود؟ اگر یک کاندیدا حتی 20 تا 30 درصد به دیدگاه شما نزدیک باشند و رأی دهید باز 20 یا 30 قدم جلوتر هستید.
وی اظهار کرد: اجازه ندهیم دیگران بر افکار ما تسلط پیدا کنند. با احساس مسئولیت، توکل بر خدا و حسن ظن به این‌که انتخابات برکات زیادی برای ما خواهد داشت در انتخابات شرکت می‌کنیم.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما می‌توانیم با تعامل و تعادل و تنظیم روابط حتی با آمریکا، چین، روسیه و اروپا و غرب و منطقه و آفریقا و آسیا روابط خود را پیش ببریم و منافع خود را محقق کنیم. رئیس‌جمهوری باید این درک و توان را داشته باشد و تیم قدرتمندی در این زمینه کنار خود قرار دهد تا گام‌های بلندی جهت منافع ملی برداشته شود.
پورمحمدی ادامه داد: تحریم را کوچک نگیریم. تأثیر ادامه تحریم بر اقتصاد ایران را ببینیم و خود را در تله تحریم قرار ندهیم. اعداد و ارقامی که از تحریم ناشی می‌شود را در نظر گیریم. این‌که صرفا بگوییم ما در منطقه رفیق و آشناهایی مثل روسیه و چین داریم، ساده‌انگاری است.
وی اظهار کرد: ما باید تمام توان خود را برای رفع تحریم‌ها به کار گیریم و رئیس‌جمهوری باید در این زمینه توانایی داشته باشد و از همه ظرفیت دیپلماسی ما که در گذشته هم شاهد آن بودیم استفاده کند. برجام هم بخشی از این روند بوده نه تمامی آن و نباید به آن بسنده کنیم.
پورمحمدی افزود: سیاست خارجی در شورای عالی امنیت ملی رقم می‌خورد و رئیس جمهوری باید با هدایت رهبری تدابیر لازم برای رفع تحریم را پیش گیرد و در داخل هم باید توان داخلی را ارتقاء دهیم.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم! قدرت اقتصادی و ملی و قدرت مدیران و کارشناسان و نیز قدرت خودتان را کم نبینید. این روزهای سخت خواهد گذشت و در این 45 سال نیز قدرت خود را به دنیا نشان داده‌اید.
وی یادآور شد: تدبیر کامل رفع تحریم در خارج و خنثی‌سازی آن در داخل است. ما در این زمینه تدبیر کامل نداشتیم و باید بر این موضوع تاکید کنیم و تمرکز داشته باشیم.
پورمحمدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، اظهار کرد: بستر انتخابات و مشارکت سیاسی باید سازمان داشته باشد. باید برنامه و اصولی بین نامزدها وجود داشته باشد. می‌گویند دولت سایه راه انداخته‌اند این دولت سایه باید در قالب حزب معنا پیدا کند و آدرس و شناسنامه داشته باشد و پاسخگو باشد.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بلوک‌بندی‌های رأی هم براساس همان سازمان رأی گروه‌ها و جریانات است که برخی پول دارند، رسانه دارند و امکانات دارند و همان 20 تا 30 درصد رأی را هم در برگفته‌اند؛ این میزان برمبنای همان سازمان رأی است.
وی تاکید کرد: باید بورس را حرفه‌ای و تخصصی ارائه کرد نه این‌که دستوری برای آن تصمیم گرفت و مدیریتش کرد. الان سهام عدالتی‌ها کجای کارند؟ سالی یک میلیون یا دو میلیون سود دادن به سهامداران که حضور مردم در بورس نیست.
پورمحمدی یادآور شد: هرکس در این زمینه قول می‌دهد که یک ساله یا دوساله مشکل بورس را حل می‌کند کمی ساده‌انگاری است. باید حداقل شش‌ماه تا یک سال برای ثبات‌بخشی بورس تلاش کرد و در نهایت ممکن است تا حدود سه سال بتوان این بازار را به یک ثبات قابل‌قبول ایجاد شود. البته در این زمینه باید قوانین هم تغییر کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره ایجاد پلیس مالی در دولت خود، اظهار کرد: عده‌ای از رویه‌های نامناسب و خلل و فرج قوانین و عدم انجام وظایف قانونی برخی استفاده می‌کنند و مافیای اقتصادی ایجاد می‌کنند که مافیای سیاسی و فرهنگی ایجاد می‌کند و این از هر مافیای دیگری خطرناک‌تر است. اصلی‌ترین شکل مافیا همین مافیای اقتصادی است.
وی تصریح کرد: این پلیس مالی به معنای تجسس در امور همه مردم نیست درباره کسانی است که درآمد سالانه آنان یک‌باره چندین برابر شود که در اینجا باید از افراد توضیح خواست تا اگر درست عمل کردند مالیاتش را پرداخت کنند و اگر نه باید به وضعیت او رسیدگی کرد.
پورمحمدی یادآور شد: دولت الکترونیک مجموعه عظیمی در کل نظام مدیریتی کشور است که یکی از اضلاع آن پلیس مالی است. این نظام وارداتی و فرسوده فعلی اداری ما باید تغییر و اصلاح است. باید نظام ناقص و ناکارآمد اداری را اصلاح کرد.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: سامان و آمایش سرزمینی ما باید خوب برنامه‌ریزی شود و برای آن با جسارت تصمیم‌گیری کنیم و دخالت این و آن جواب نمی‌دهد. کشور برای عبور از این مراحل به مدیران جسور نیازمندیم که قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب سخت داشته باشند.
وی گفت: ما باید با یک وفاق صادقانه تصمیمات سخت و قابل‌اجرا بگیریم و رئیس‌جمهوری که انتخاب می‌شود نباید در تصمیمات خود به انتخاب مجدد فکر کند.
پورمحمدی تصریح کرد: ما اگر نیاز باشد برای مصرف انرژی در کشور و ایجاد یک وفاق ملی در این زمینه یک رفراندوم انجام دهیم و به مردم وضعیت مصرف و هدررفت انرژی را بگوییم و آنان برای چگونگی مدیریت آن رأی دهند و بعد تصمیم‌گیری کنیم. این موضوعات مثل مصرف انرژی، موضوعات معیشتی و نظایر آن که مردم به خوبی از آن آگاه هستند، باید با همکاری و همفکری ملی به نتیجه برسد و در این موارد می‌توان رفراندوم برگزار کرد.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: حتی این رفراندوم را به صورت الکترونیکی برگزار کرد تا مردم با ثبت کدملی نظر خود را برای مدیریت میزان مصرف و هدررفت انرژی اعلام کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1338968/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جشن تولد تنها پاندای تایوانی

4 گوشه دنیا/ بزرگ‌ترین «مهاجرت» جهان اینجا اتفاق می‌افتد

"ای باد صبا برسون به حسین" با صدای میثم مطیعی

صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد سیگار کشیدن

خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای ساخت کولر آبی با قوطی روغن نباتی

آغاز پخش سریالی با بازی هدایت هاشمی از امشب

چرا به همه خواستگارهات جواب منفی دادی؟

جدیدترین توئیت وزیر فرهنگ در حوزه تئاتر

شوخی محسن کیایی با محمد بحرانی در «صداتو»

تنهام نذار منو با این خیابونا و این زخمای کاری

ترکیب ایتالیا و سوئیس؛ دیدار با آتزوریِ فاجولی و بارلا

برگزاری مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور به میزبانی اصفهان

قدرتنمایی سیرجانی‌ها در دیدارهای تدارکاتی با گلبارانِ حریفان

حضور کیومرث هاشمی در اردوی تیم ملی وزنه برداری

صحبت های سرمربی تیم ملی وزنه برداری در حضور وزیر ورزش

ستاره بارسا به قهرمان هلند پیوست

6 نکته برای خوابیدن با موهای فر

12 نشانه که شما نه فقط باهوش بلکه یک نابغه واقعی هستید

واقعا همه‌چیز ریشه در کودکی دارد؟

منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی با 20 ماهواره پرتاب می‌شود

ستاد انتخابات صداوسیما: مناظره دو نفره هنوز قطعی نیست

ایمانی خطاب به قالیباف: خودکشی بخاطر ترس از مرگ را حاصل اشتباه و کج‌اندیشی سیاسی می‌دانم

جلسه مشترک روسای ستادهای جلیلی، قالیباف، قاضی‌زاده و زاکانی

عرضه لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید AMD به تعویق افتاد

رکورد سرعت فیبر نوری با عددی شگفت‌انگیز توسط ژاپنی ها شکسته شد

بازی/ Blaze of Battle؛ کلن انحصاری خودتان را بسازید

تاریخ عرضه ریمستر Sam & Max: The Devil’s Playhouse اعلام شد

واکنش پسر بچه به گوشی بازی پدرش!

شعرخوانی حاج علی انسانی در حرم مطهر رضوی

فضائلِ امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در بیان امام سجّاد علیه السلام

دیدار خواهر و برادر گمشده بعد از 71 سال برای اولین بار!

این‌جا رو فقط من بلدم و تو و فقط من و تو

به نزدیک ترین آدم زندگی ات هم اعتماد نکن!

چهره ها/ شکستن پای خانم بازیگر معروف در حین تمرین تئاتر!

من آدم رفتن نبودم!

خلایق هر چه لایق!

اولین عکس از نوید و محسن در فیلم جدید رامبد

معرفی برترین‌های مسابقات تکواندو نزاجا

نگاهی جدید به تمرین اسپانیا؛ لاروخا در اوج شادابی

هلندی‌ها به هم بد و بیراه گفتند ولی صلح برقرار است!‏

گاریدو مقابل سرشناس‌ترین مربیان جهان

چند کار ساده برای آنها که دائم پشت میز می‌نشینند!

چند نکته برای نگهداری از سالمندان

راه حل فضولی و کنجکاوی بیش از حد همسایه ها

پزشکیان حُکم داد

اراده ایران و لیبی برای احیای روابط ممتاز گذشته

پزشکیان در روز رای‌گیری چه کرد؟

ابطحی: رنج و رفاه فرزندانمان تا اندازه زیادی در انتظار مرحله دوم انتخابات است

نماهنگ زیبای "عشق بی‌پایان"

تصادف عجیب لندکروز با وانت!