فروش جهانی ساعتهای هوشمند در سال 2024 برای نخستین بار کاهش یافت!
فناوری
بزرگنمايي:
آریا جوان - آی تی رسان / بازار جهانی ساعتهای هوشمند نخستین افت خود را در سال 2024 تجربه کرد و با افول 7 درصدی نسبت به سال میلادی پیش از آن مواجه شد.
اپل با وجود کاهش چشمگیر 19 درصدی میزان نقل و انتقالات خود کماکان جایگاه نخست را حفظ کرد. هواوی به لطف حضور قدرتمند در بازار چین و عرضه طیف گستردهای از گجتهای پوشیدنی از اسمارتواچهای رده پایین مخصوص کودکان گرفته تا مدلهای پیشرفته موفق به کسب جایگاه دوم شد.
این دستاورد برند چینی از طریق افزایش 35 درصدی میزان نقل و انتقالات محصولات آن تحقق یافته است. سامسونگ به لطف عرضه سری گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا موفق به افزایش 3 درصدی میزان فروش خود و کسب جایگاه سوم شد.
بازار ![]()
در سال 2024 شیائومی شاهد جهش 135 درصدی فروش اسمارتواچهای خود نسبت به سال گذشته بود و عملکرد قدرتمندی را به معرض نمایش گذاشت.
عملکرد بازار هندوستان اصلیترین دلیل برای افت بازار جهانی ساعتهای هوشمند طی سال 2024 بود. چرخه جایگزینی آهسته، فقدان نوآوری و نارضایتی کاربرانی که برای نخستین بار اقدام به خریداری ساعتهای هوشمند کرده بودند موجب کاهش میزان تقاضا از سوی مصرفکنندگان شد.
از سوی دیگر بازار چین برای نخستین بار به بزرگترین بازار در سراسر جهان تبدیل شد. فروش ساعتهای هوشمند در این کشور رشد سالیانه 6 درصدی را تجربه کرد و در نتیجه چین شاهد بالاترین میزان نقل و انتقالات تاریخ خود بود. هواوی، ایمو (هلدینگ BBK سابق) و شیائومی در میان برندهای پیشتاز بودند.
بهدنبال یکپارچهسازی هرچه بیشتر هوش مصنوعی و قابلیتهای پیشرفته نظارت بر سلامت با ساعتهای هوشمند آینده انتظار میرود که این بازار در سال 2025 به آرامی بهبود پیدا کند.
-
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴:۴۳
-
۶ بازديد
-

-
آریا جوان
لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1469322/