کوشکی خطاب به نبویان: نکند خدای نکرده شما هم ناخواسته در تعطیلی احکام الهی شریک شده باشید!
نگاه سیاسی
بزرگنمايي:
آریا جوان - خبرآنلاین / صادق کوشکی نوشت: اگر جناب آقای نبویان قانون عفاف و حجاب را خوانده بودند متوجه می شدند که این قانون آن قدر ملایم و بدون سخت گیری است که درصد قلیلی از افراد بی حجابی با آن مخالفت خواهند کرد و به هیچ روی موجب مشکل در جامعه نمی شود!
صادق کوشکی در مطلبی با عنوان «چرا آقای نبویان اشتباه می کنند؟» در واکنش به اظهارات مطرح شده از سوی این نماینده مجلس درباره فشارها برای اجرای قانون عفاف و حجاب در فضای مجازی نوشت:
استدلال آقای نبویان ( نماینده تهران) به صورت خلاصه این است که چون اجرای قانون حجاب و عفاف موجب دو قطبی می شود و به امنیت ملی آسیب وارد می کند پس به خاطر حفظ اصل نظام باید اجرای این قانون متوقف شود.
مشکل استدلال ایشان این است که چند پیش فرض غلط را مبنا قرار داده است :
چه کسی ثابت کرده اجرای این قانون دوقطبی می سازد ؟ دبیرخانه شورای فلان؟ پزشکیان ؟
پیش فرض مذکور صرفا یک ادعاست! اگر کسی ادعا کند در شرایط فعلی اقتصادی،گرفتن مالیات از کسبه جزء موجب آشوب و دوقطبی می شود شما می پذیرید و حکم به تعطیل قوانین مالیاتی می دهید؟
اگر جناب آقای نبویان قانون عفاف و حجاب را خوانده بودند متوجه می شدند که این قانون آن قدر ملایم و بدون سخت گیری است که درصد قلیلی از افراد بی حجابی با آن مخالفت خواهند کرد و به هیچ روی موجب مشکل در جامعه نمی شود!
اشتباه دیگر آقای نبویان آن است که هر گونه "دو قطبی" را موجب آسیب به امنیت کشور می دانند. آیا مخالفت قاطع رهبر انقلاب با مذاکره با آمریکا جامعه را دو قطبی نکرده است؟ آیا این دوقطبی سازی اشتباه است و به امنیت ملی آسیب می زند؟ به نظر جناب آقای نبویان رهبر انقلاب باید برای پیشگیری از دوقطبی شدن جامعه،تسلیم نظر کاملا غلط پزشکیان و حامیانش در خصوص لزوم مذاکره با آمریکا می شدند؟
شعام هیچ مصوبه ای درباره قانون حجاب نداشته و تقلیل شورا به دبیرخانه آن، از نظر حقوقی مشکل جدی دارد! آیا تشخیص دبیرخانه می تواند موجب تعطیلی احکام الهی شود؟ مگر اختیار تعطیلی موقت احکام با ولی فقیه نیست؟ آیا رهبر انقلاب این اختیار خود را به دبیرخانه شورای فلان تفویض کرده اند؟
مشکل دیگر جناب آقای نبویان این است که متوجه اصل ماجرا نیستند و سر مصداق بحث می کنند. ایراد اصلی تعطیلی قانون حجاب به خاطر لجبازی پزشکیان این است که دیکتاتوری و استبداد را در پوشش پرهیز از دوقطبی سازی و حفظ امنیت ملی بازمی گرداند و نظام ج.ا.ا هم اسلامیت و هم جمهوریت خود را از دست می دهد! وقتی در ج.ا.ا حکم خدا و قانون مصوب مجلس به خاطر لجاجت یک فرد تعطیل شود آن وقت دیگر چیزی به نام جمهوری اسلامی باقی نمی ماند!
اگر این اتفاق یک بار رخ دهد یعنی منبعد هر رئیسجمهوری می تواند با استناد به اقدام پزشکیان،مانع ابلاغ و اجرای هر قانونی شود و این بدعت بدتر از به توپ بستن مجلس و جمهوریت نظام ج.ا.ا است. در حقیقت پزشکیان با این حرکت قوه مقننه را تحقیر و جایگاه آن را تقلیل داده است! قبول این اقدام خطرناک و غلط، منجر به تبدیل قوه مقننه جمهوری اسلامی به مجلس شورای عصر پهلوی خواهد شد.به فرمایش حضرت امام در نظام ج.ا.ا مجلس باید در راس امور باشد نه زیر دست قوه مجریه و رئیسجمهور!
جناب آقای نبویان نمی دانند که حضرت امام به صراحت فرموده اند: اگر یک مسئول ج.ا با قانون مصوب مجلس که ریشه در اسلام دارد مخالفت کند مفسد فی الارض است!؟ این سخن را همان امامی فرموده اند که حفظ نظام را از اوجب واجبات می دانند.آیا آقای نبویان در برخورد با اندیشه امام قائل به "نومن به بعض و نکفر به بعض" است؟
از کسی مانند آقای نبویان توقع نمی رود در این شرایط اسیر بازیهای رسانه ای حاکم به فضای مجازی شده و از مسلمات اندیشه سیاسی حضرت امام و خلف صالح ایشان غفلت کنند!
آقای نبویان عزیز !
نظر شما درباره عبارت"عطّل مِناحکام کتابک" در دعای عهد چیست؟ واقعا چه کسانی و با چه توجیهاتی اجرای احکام خدا در عصر غیبت را تعطیل می کنند؟
لطفا در این ایام شهرالله دقایقی بیاندیشید! نکند خدای نکرده شما هم ناخواسته در تعطیلی احکام الهی شریک شده باشید!
بازار ![]()
-
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶:۵۷
-
۷ بازديد
-

-
آریا جوان
لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1470669/